Δευτέρα 25 Απριλίου 2011

Οι Ενδιάμεσοι



Μια μέρα ρώτησαν τον Βούδα γιατί δεν συμπαθεί τους καλόγερους.

«Γιατί οι καλόγεροι πουλάνε νερό στις όχθες του ποταμού κι αυτό είναι απάτη», απάντησε εκείνος.

Μέρες μετά μια επιτροπή καλόγερων ήρθε και του είπε:

«Ξέρουμε ότι πουλάμε νερό στην όχθη του ποταμού, αλλά το κάνουμε ώσπου οι άνθρωποι να αντιληφθούν ότι δεν το χρειάζονται από εμάς και ότι ο Θεός δεν χρειάζεται ενδιάμεσους».

Ο Βούδας ξεκαρδίστηκε στα γέλια και οι καλόγεροι, ενοχλημένοι, τον ρώτησαν το λόγο. Κι εκείνος απάντησε:

«Γιατί αν δεν βρισκόσασταν εκεί να πουλάτε νερό, οι άνθρωποι θα αντιλαμβάνονταν πολύ πιο γρήγορα από όσο λέτε, ότι δεν χρειάζονται ενδιάμεσους».





Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Άν δεν πεθάνετε δεν θα ζήσετε - Ιησούς


Σε όλους τους ναούς της Μύησης του παρελθόντος, και πολύ πριν από τον Ιησού, οι Ιεροφάντες αποκάλυπταν στους μαθητές τους πώς να αναστηθούν για να μπουν στην τάξη των αθανάτων. Την Ανάσταση οι Μύστες τη μελέτησαν πρώτα στη φύση που πάντα υπήρξε ο οδηγός τους.

Παρατηρούσαν τη φύση και, μέσα από τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα π.χ. ή του σπόρου που πρέπει να πεθάνει για να καρποφορήσει, καταλάβαιναν τα μαθήματά της.

Ο Ιησούς είπε: ''Άν δεν πεθάνετε δεν θα ζήσετε''. Η ιδέα της Ανάστασης είναι υποχρεωτικά ενωμένη με αυτή του θανάτου, της αποσύνθεσης. Όσο ο σπόρος δεν πεθαίνει, αντιστέκεται στην εκδήλωση αυτής της δύναμης της Ζωής που είναι χωμένη μέσα του.

Στον άνθρωπο είναι η κατώτερη φύση που πρέπει να πεθάνει για να αφήσει τη θέση στο πνεύμα, σ΄αυτή τη θεϊκή αρχή που βρίσκει τότε τη δυνατότητα να ελευθερωθεί για να δράσει και να αλλάξει τα πάντα.

Το μυστικό της Ανάστασης είναι εδώ μπροστά μας, μέσα στη φύση, και περιμένει να το καταλάβουμε, να αποφασίσουμε να πεθάνουμε συνειδητά για να βγει από μέσα μας ένας καινούργιος άνθρωπος. Πολύ λίγοι, ακόμα και ανάμεσα στους Μύστες, πέτυχαν να αναστηθούν για να γίνουν αθάνατοι, γιατί δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα από το να θανατώσεις την κατώτερη φύση που είναι εξαιρετικά επιδέξια, πονηρή, και που ξέρει τι πρέπει να κάνει για να μας βάλει στο δικό της δρόμο. Για να γλυτώσετε από αυτή, χρειάζεται μεγάλη ικανότητα διάκρισης, μια αμετάβλητη αγάπη και μια δυνατή θέληση.

Omraam Mikhaël Aïvanhov

Πηγή




Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Η αληθινή Ανάσταση


Το Πάσχα αν κατανοηθεί σωστά, συμβολίζει την ύψιστη πνευματική εμπειρία, η οποία είναι η αναγέννηση της ανθρωπότητας. Δεν προοριζόμαστε να βρισκόμαστε για πάντα σε περιορισμό, σε φόβο και παρανόηση. Το σχέδιο της Πρόνοιας είναι ότι πρέπει να αφυπνιστούμε μπροστά στην αληθινή πνευματική μας φύση, να απορρίψουμε τα έργα του σκότους και να προχωρήσουμε φορώντας τη λευκή αρματωσιά του φωτός.

Ο Ιησούς πέρασε μέσα από τη σκοτεινή νύχτα του Γολγοθά στη μεγαλειώδη ανάσταση της ημέρας του Πάσχα. Σήμερα, ο κόσμος περνά μέσα απ’ το Γολγοθά, από τον οποίο θα προβάλλει εξαγνισμένος, δυναμωμένος, εμπνευσμένος σε ένα αληθινό Πάσχα για όλη την ανθρωπότητα.

Το Πάσχα, αν έχει κάποια αληθινή σημασία για μας, πρέπει να έχει αυτό ακριβώς το νόημα : ότι ο χειμώνας της χωριστικότητας και των περιορισμών έχει τελειώσει. Πρέπει να έχει το νόημα ότι τώρα γνωρίζουμε ποιοι είμαστε πράγματι – τα παιδιά του ενός Θεού – και ποιο είναι το πεπρωμένο μας : η επανένωση μαζί Του.


Έμμετ Φοξ




Ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να ενώσει τα πάντα μέσα του γιατί ξεκίνησε από την Ενότητα. Εκπορεύτηκε από την Πηγή του Φωτός Ένας και Μοναδικός, Άπειρος, έχοντας όλα τα στοιχεία των θείων δυνατοτήτων μέσα του. Κατήλθε τα πεδία και έπεσε στο πεδίο της ύλης, στο πεδίο της διττότητας και των αντιθέσεων. Αιώνες τώρα ο άνθρωπος διδάσκεται μέσα στο πεδίο των διττών καταστάσεων, γιατί πρέπει να κατανοήσει, ότι η ενότητα υπάρχει πάνω απ’ όλα, είναι ο θεμελιώδης νόμος της δημιουργίας. Ο άνθρωπος σαν Ένας που είναι έχει και τη δυνατότητα να ενώσει τα πάντα, γιατί οι ενωτικές συνδέσεις δεν έχουν χαθεί. Υπάρχουν και παραμένουν ανενεργείς, μέχρις ότου η ελεύθερη επιλογή του τις θέσει σε ενέργεια και τότε αρχίζει η πορεία της ενοποίησης. Κατ’ αρχήν, της υπόστασής του με το Θεό κι έπειτα η συνειδητοποίηση της ενότητάς του με τον Αδελφό του Άνθρωπο και μετά με διπλή κατεύθυνση, η συνειδητοποίηση της ενότητάς του και με τον Άνθρωπο και με το Θεό, γιατί πλέον δε θα μπορεί να διαχωρίσει τον εαυτό του από τον Άνθρωπο Αδελφό του, αλλά ούτε κι από το Θεό. Θα έχει νιώσει την ενότητα της Θείας Ουσίας, που βρίσκεται μέσα σε όλους τους ανθρώπους. Αυτή θα είναι η αληθινή Ανάστασή του.




Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Όρκος στο Αιώνιο



Πιστεύω και ορκίζομαι στο Φως

Φως είναι..
ότι με πάει κοντά στην αγάπη προς τον εαυτό μου
ότι με κάνει να αγαπώ εμένα
με κάνει να αγαπώ και το διπλανό μου.


Πιστεύω και ορκίζομαι στην δύναμη.
Εκείνη που με κρατά μακριά από την οδύνη και την κακία
Τίποτα δεν με αγγίζει
εκτός από το χάδι εκείνο το θεϊκό.


Πιστεύω και ορκίζομαι στον πόνο
Κάθαρση και δρόμος Άγιος
Δεν αντιστέκομαι
ούτε προσδοκώ.




Αφήνομαι στο μάθημα που έρχεται κάθε φορά να μου δώσει η στιγμή
Αφήνομαι στον δρόμο που οδηγεί στον μεγάλο Δρόμο
Κρατώ όποιο κομμάτι αναγνωρίζει η ψυχη μου
Τα υπόλοιπα,
θυσία στον καιάδα.


Πιστεύω και ορκίζομαι στον Άνθρωπο.
Χαράζω το σώμα για να βρει δίοδο η ψυχή
Καλώ την ψυχή,
για να φύγει η λήθη.
Κάθε μνήμη μετά από κάθε θάνατο πολύτιμη.
Δεν επιθυμώ Ανάσταση
μα Ανύψωση.

.
Μετά από κάθε έλλειψη,
γέμισμα.
Μετά από κάθε πτώση ,
Ζωή!

Οι αιώνες ταξιδεύουν μέσα στους αιώνες.
Οι δικές σου μνήμες,
αγκίστρι για τις δικές μου.
Η δική σου Ανάσταση,
αρωγός και απόδειξη ελέους




Πιστεύω και ορκίζομαι ενότητα
Όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου,
Ένα χρώμα!
Τι και αν τα μάτια βλέπουν επτά.
Λευκό το χρώμα που σκεπάζει.
Δείτε,
με μάτια Ερμητικά κλειστά.


Πιστεύω και ορκίζομαι
στην έσω γνώση.
Στον έσω δαίμονα.
Στον έσω άγγελο.
Θεός και Άνθρωπος ΕΝΑ

Φως και Σκοτάδι ΕΝΑ


Πιστεύω και ορκίζομαι,
στην Δεύτερη έκρηξη
Όταν ψυχή και σώμα ερωτευτούν
θεραπεύουν το αιώνιο..


ΚΑΛΥΨΩ ΔΙΑΚΙΔΗ



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...


Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Η δύναμη των λέξεων



Το μικρό αυτό φιλμ δείχνει πως η δύναμη των λέξεων αλλάζει δραστικά το μήνυμα που εκπέμπουμε και την επίδραση του στον κόσμο μας.

Το πρώτο μήνυμα λέει :
Είμαι τυφλός – Βοηθήστε με
Το δεύτερο που έγραψε η κοπέλα :
Η μέρα είναι όμορφη και δεν μπορώ να την δω
Το ίδιο νόημα με διαφορετικές λέξεις…


Το video έστειλε η Ελένη Μορφοπούλου



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...



Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Η λανθασμένη αντίληψη της πραγματικότητας


Ένας μαθητής του Βούδα, ζήτησε να του δείξει την μέγιστη πραγματικότητα..

Τον πήρε λοιπόν ο Βούδας, τον έβαλε στην βάρκα να τον περάσει στην απέναντι όχθη…


Στο μέσον του ποταμού όμως… χάθηκαν οι όχθες…


Όταν τελικά έφθασαν κάπου… Χάθηκε και το ποτάμι και η βάρκα…

Ακουγόταν μόνο το γέλιο του Βούδα…


Και η ικεσία του μαθητή…. Δεν γυρίζουμε καλύτερα πίσω….




Για τους μυστικιστές της Ανατολής, όλα τα γεγονότα που συλλαμβάνουν οι αισθήσεις, αποτελούν διαφορετικές απόψεις ή εκδηλώσεις της ίδιας πραγματικότητας, που διατηρούν πολυποίκιλους δεσμούς και αλληλεπιδρούν αδιάκοπα μεταξύ τους. Η τάση του διαχωρισμού του αντιληπτού κόσμου σε ξεχωριστά τμήματα καθώς και η αντίληψη του εγώ σαν μια ξεχωριστή και απομονωμένη από το περιβάλλον οντότητα θεωρείται σφάλμα ή μάλλον αυταπάτη μιας κακής ποιότητας νοοτροπίας. Στη βουδιστική φιλοσοφία η νοοτροπία αυτή ονομάζεται αβιντία (άγνοια) και αποτελεί μια από τις κατώτερες καταστάσεις του νου, που μπορεί ωστόσο να ξεπεραστεί :


"Όταν ο νους βρίσκεται σε κατάσταση διατάραξης βλέπει τον κόσμο σαν ένα πλήθος από ξεχωριστά πράγματα. Όταν ο νους ηρεμήσει, το πλήθος των ξεχωριστών πραγμάτων εξαφανίζεται."

Ashvaghosha, the awakening of faith




Παρά το γεγονός των επιμέρους διαφορών ανάμεσα στις διάφορες σχολές του Ανατολικού μυστικισμού, όλες τους υπογραμμίζουν την βασική ενότητα του σύμπαντος, και πάνω σ’ αυτή θεμελιώνουν τις διδασκαλίες τους. Ο απώτερος στόχος των οπαδών – είτε πρόκειται για Ινδουιστές, είτε για Βουδιστές ή Ταοϊστές – είναι να ξεπεράσουν την εσφαλμένη κατώτερη κατάσταση του νου και να αντιληφθούν την ενότητα και την αλληλουχία όλων των πραγμάτων. Να ξεπεράσουν την πλάνη της ύπαρξης του ατομικού εγώ και να ταυτιστούν με την υπερβατική πραγματικότητα. Η αντίληψη της ενότητας – γνωστή με τον όρο «φώτιση» - δεν είναι μόνο μια διανοητική πράξη, αλλά και μια εμπειρία που απαιτεί τη συμμετοχή ολόκληρου του ατόμου. Η διαδικασία της εμπειρίας και της συμμετοχής είναι καθαρά θρησκευτικού χαρακτήρα. Γι’ αυτό το λόγο και οι περισσότερες ανατολικές φιλοσοφίες είναι στην πραγματικότητα θρησκευτικές.




Σύμφωνα με την ανατολική άποψη του κόσμου, ο διαχωρισμός της φύσης σε διαφορετικά αντικείμενα είναι επουσιώδης. Το κάθε αντικείμενο θεωρείται ρευστό και αδιάκοπα εναλλασσόμενο. Η εικόνα του κόσμου που προσφέρει ο ανατολικός μυστικισμός δεν είναι στατική αλλά δυναμική. Η πραγματική ουσία αυτής της εικόνας είναι η αέναη μεταλλαγή. Ο κόσμος εδώ είναι μια αδιάσπαστη πραγματικότητα, αεικίνητη, ζωντανή, οργανική, ταυτόχρονα υλική και πνευματική.




Εφόσον η κίνηση και η αλλαγή αποτελούν τις ουσιαστικές ιδιότητες των πραγμάτων, οι δυνάμεις που προκαλούν την κίνηση δεν βρίσκονται έξω από τα αντικείμενα, όπως δίδαξαν οι πρώτοι Έλληνες φιλόσοφοι, αλλά μέσα σ’ αυτά. Κατά συνέπεια και η Θεότητα δεν είναι ένας παντοδύναμος κυβερνήτης που εξουσιάζει τον κόσμο κατά την ανεξέλεγκτη θέληση του, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται έξω από αυτόν, αλλά αντίθετα μια βασική αρχή που εμπεριέχεται στα πάντα.




Στο απόκρυφο Κατά Θωμάν Ευαγγέλιο, στο απόσπασμα 50, γράφει:

"Ο Ιησούς είπε:


Αν σας ρωτήσουν:
Aπό πού είστε; Πείτε τους: Γεννηθήκαμε από το Φως, εκεί όπου το φως γεννιέται από τον εαυτό του, στέκεται στητό και αποκαλύπτεται μέσα στην εικόνα του.


Αν σας ρωτήσουν: Ποιοι είστε; Απαντήστε: Είμαστε οι γιοι του και είμαστε οι πολυαγαπημένοι του Ζώντος Πατρός.


Αν σας ρωτήσουν: Ποιο είναι το έμβλημα του Πατρός σας; Πείτε τους: Είναι η κίνηση και η ανάπαυση."


Ο σχολιαστής του γνωστικού αυτού ευαγγελίου ιερέας Jean Yves Leloup προτείνει, στην τριπλή ερώτηση: από πού έρχεσαι; ποιος είσαι; πού πας; να απαντούμε: έρχομαι απ' το Φως, είμαι Φως, επιστρέφω στο Φως.




Αυτός που κατοικεί μέσα σ’ όλα τα πράγματα,
αλλά που είναι κάτι άλλο από τα πράγματα,
Αυτός που τον αγνοούν τα πράγματα,
αλλά το σώμα του είναι όλα τα πράγματα,
Αυτός που ελέγχει όλα τα πράγματα από μέσα,
Αυτός είναι η Ψυχή σου, ο Εσωτερικός Ελεγκτής,
Ο Αθάνατος


Brihad-aranyaka Upanishad




Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...