Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Τείχη


Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ,
τείχη μεγάλα κι υψηλά
τριγύρω μου έκτισαν τείχη.


Και κάθομαι κι απελπίζομαι τώρα εδώ.
Άλλο δεν σκέπτομαι,
τον νούν μου τρώγει αυτή η τύχη.


Διότι πράγματα πολλά
έξω να κάμω είχον


Ά! όταν έκτιζαν τα τείχη
πως να μην προσέξω...
Αλλά δεν άκουσα ποτέ
κρότον κτιστών ή ήχον.
Ανεπαισθήτως μ' έκλεισαν
από τον κόσμον έξω.


Κωνσταντίνος Καβάφης





Από Twitter

* Για λόγους διαφάνειας ο τείχος θα είναι γυάλινος.
* Το τείχος θα κατασκευαστεί με απευθείας ανάθεση ή θα παίξει διαγωνισμός πρώτα;
* Σκέψου πόσο οξύμωρο είναι το γεγονός ότι το τείχος θα το χτίσουν οικονομικοί μετανάστες που δουλεύουν στις κατασκευαστικές.
* Ρε σεις, σίγουρα το τείχος θα φτιαχτεί για να κρατήσει τους άλλους έξω, ή μήπως θα είναι για να κρατήσει εμάς μέσα;
* Δεν το καταλαβαίνω το τείχος, όταν απλά μπορείς να δώσεις στον μετανάστη που μπαίνει έναν λογαριασμό για την περαίωση του.
* Τι τον πέρασες τον Παπουτσή; Για κανα τειχαίο;
* Διδυμό-τειχο blues.
* Οι μετανάστες που εισρέουν στην Ελλάδα δεν είναι ευπρόσδεκτοι γιατί η Ελλάδα έχει συνηθίσει να τρώει μόνο τα παιδιά της.
* Επίσης δε χρειάζεται να φτιάξουμε τείχος. Μπορούμε να βάλουμε τον Πάγκαλο.
* Όποιος μετανάστης καταφέρνει να περάσει πάνω από το τείχος, θα ελληνοποιείται κ θα μας φέρνει Ολυμπιακά μετάλλια στα άλματα στίβου.
* Οι ακροδεξιοί είναι κατά του τείχος γιατί χωρίς μετανάστες δεν θα έχουν για τι να φωνάζουν μετά
* Πάντως αντί για τείχος, θα προτιμούσα τάφρο με πιράνχας. Η βάλτε ένα πρόχειρο δράκο βρε αδερφέ!
* Αν είναι να κάνουμε το τείχος στον Έβρο, να το κάνουμε σωστά, Ελληνικά, να φάμε και 3-4 μέτρα από την Τουρκία
* Λεφτά για τείχος υπάρχουν





Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό ...

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Σας αφήνω το όνειρό μου


Υπάρχει μια ιστορία πίσω από την αποκαλούμενη ιστορία μας, που δεν θα μπορέσετε ποτέ να συλλάβετε. Η ιστορία έχει μια βαθύτερη βάση. Η περιφέρεια που εμείς γνωρίζουμε σαν ιστορία δεν είναι τα αληθινά γεγονότα. Πίσω από την αποκαλούμενη ιστορία, συνεχίζετε μια άλλη βαθύτερη, που γι’ αυτήν δεν γνωρίζουμε τίποτα.


Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 1990, σαν σήμερα, στην Κοινότητα του Όσσο στην Πούνα της Ινδίας, οι μαθητές του συγκεντρώνονται στο αμφιθέατρο Γκωτάμα Βούδα, για το βραδινό διαλογισμό. Οι σωματικοί πόνοι του Όσσο είναι τόσο έντονοι, που δεν του επιτρέπουν να βγει από το δωμάτιό του, ζητάει όμως να γίνει ο διαλογισμός.

Το επόμενο βράδυ, Παρασκευή 19, την ώρα που συνήθως αρχίζει ο διαλογισμός, ο Σουάμι Αμρίτο Τζώρτζ Μέρεντιθ, προσωπικός γιατρός του Όσσο, ανακοινώνει ότι στις 5 το απόγευμα ο Δάσκαλος άφησε το σώμα του. Η επιθυμία του είναι να τον φέρουν το ίδιο βράδυ στο αμφιθέατρο και να αποτεφρωθεί αμέσως.

Το Σάββατο 20. ο Αμρίτο μιλάει στους μαθητές που είναι συγκεντρωμένοι στο αμφιθέατρο και ξαναζεί μαζί του τις τελευταίες ώρες ζωής του δασκάλου:

“Όπως όλοι θα ξέρετε, τις τελευταίες μέρες, το σώμα του Όσσο είχε αποδυναμωθεί σημαντικά. Αυτό που πιθανώς δεν ξέρετε, είναι ότι ο σωματικός πόνος είχε γίνει αβάσταχτος. Το βράδυ της Πέμπτης ο πόνος στα πόδια δεν του επέτρεψε ούτε να έρθει στο αμφιθέατρο. Κατά τη διάρκεια της νύχτας χειροτέρεψε. Κάθε κίνηση του σώματός του ήταν πραγματικό βάσανο. Χθες βράδυ, παρατήρησα ότι ο σφυγμός του ήταν αδύναμος και ασταθής. Του είπα: «Πιστεύω ότι ο θάνατος πλησιάζει» Συμφώνησε με ένα νεύμα. Τον ρώτησα αν πρέπει να φωνάξω τον καρδιολόγο για καρδιακές μαλάξεις. «Όχι» Μου απάντησε. «Αφήστε με να φύγω. Η ύπαρξη έχει το δικό της χρόνο».



Ενώ τον βοηθούσα να πάει στο μπάνιο, μου έλεγε: «Και εδώ να βάλετε παντού μοκέτα, ίδια με αυτό το χαλάκι.» Ύστερα ήθελε να καθίσει στην καρέκλα του και άρχισε να δίνει οδηγίες για τα λίγα πράγματα που βρίσκονταν στο δωμάτιό του. «Σε ποιον θα το δώσουμε; Ρώτησε δείχνοντας το μικρό στέρεο. Είναι καλό για τις κασέτες; Θα αρέσει στη Νιρούπα;» Η Νιρούπα καθάριζε το δωμάτιό του για πολλά χρόνια. Συνέχισε δίνοντας κάθε αντικείμενο του δωματίου του σε κάποιον. «Αυτά να τα πάρετε από δω – πρόσθεσε, δείχνοντας τους αφυγραντήρες που τελευταία του είχαν φανεί πολύ θορυβώδεις – και να προσέχετε να υπάρχει πάντα ένα κλιματιστικό σε λειτουργία» συνέχισε.

Ήταν απίστευτο! Ασχολείτο με το καθετί, με έναν απλό και ακριβή τρόπο. Ήταν ήρεμος, σαν να έφευγε για το Σαββατοκύριακο.



Μετά κάθησε στο κρεβάτι του. Τον ρώτησα τι έπρεπε να κάνουμε με το Σαμάντι του (Ο χώρος που διατηρούνται οι στάχτες του Πνευματικού Δάσκαλου). Βάλτε απλά τις στάχτες μου στο Τσουάνγκ Τσου (Η αίθουσα όπου ο Όσσο είχε δώσει ομιλίες), εκεί που είναι το κρεβάτι. Εκεί θα μπορεί να έρχεται ο κόσμος να διαλογίζεται» Τον ρώτησα, «Τι να κάνουμε με αυτό το δωμάτιο;» Κι εκείνος με ρώτησε: «Πιστεύεις ότι θα ήταν καλό για το Σαμάντι;» «Όχι, απάντησα, το Τσουάνγκ Τσου θα είναι πολύ καλό.»

Του είπα επίσης ότι θα μας άρεσε να διατηρήσουμε το δωμάτιο ακριβώς όπως είναι. «Α ναι, είπε, τότε να το κάνετε πραγματικά ωραίο» Και πρόσθεσε ότι ήθελε να αλλάξουμε εντελώς το μάρμαρο.

«Και η τελετή;» τον ρώτησα.

«Φέρτε με στο αμφιθέατρο για δέκα λεπτά και μετά κατευθείαν στο κρεματόριο. Και θυμηθείτε να μου φορέσετε σκούφο και κάλτσες.»




Τον ρώτησα τι έπρεπε να πω σε όλους εσάς κι εκείνος μου είπε να σας ανακοινώσω ότι από τις μέρες της φυλακής της Σαρλότ στην Βόρεια Καρολίνα, το σώμα του είχε υποστεί μια προοδευτική επιδείνωση, ότι στην φυλακή της Οκλαχόμα είχε δηλητηριαστεί με θάλλιο και είχε εκτεθεί σε ακτινοβολία. Μου είπε ότι η δηλητηρίαση ήταν τέτοια που δεν άφησε ίχνη. «Αυτό το κατεστραμμένο σώμα είναι έργο των χριστιανών φονταμενταλιστών και της αμερικανικής κυβέρνησης.» Πρόσθεσε ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε σωπάσει για τους πόνους του, αλλά η ζωή μέσα σε εκείνο το σώμα είχε μετατραπεί σε κόλαση.

Ξαναξάπλωσε στο κρεβάτι. Πήγα στον Τσαγιές (μαθητής του Όσσο) για να τον ενημερώσω για ότι συνέβαινε. Με φώναξε ο Όσσο, του είπα ότι ήταν κι ο Τσαγιές μαζί μου και τον κάλεσε να μπει. Καθήσαμε στο κρεβάτι και μας είπε τα τελευταία του λόγια: «Να μη μιλάτε για μένα σε παρελθοντικό χρόνο, η παρουσία μου εδώ, χωρίς το βάρος ενός ταλαιπωρημένου σώματος θα είναι χίλιες φορές πιο έντονη. Υπενθυμήστε στους ανθρώπους μου ότι θα με νιώθουν περισσότερο. Θα το καταλάβουν αμέσως.»

Του πήρα το χέρι κι άρχισα να κλαίω. Με κοίταξε σχεδόν αυστηρός λέγοντάς μου: «Όχι, όχι, δεν πρέπει να κάνεις έτσι.» Σταμάτησα αμέσως κι αυτός χαμογέλασε με ένα πανέμορφο τρόπο.




Μετά είπε στον Τσαγιές: « Τώρα που αφήνω αυτό το σώμα, θα έρθει περισσότερος κόσμος» και συνέχισε δηλώνοντας ότι θα είναι πολλοί αυτοί που θα ενδιαφερθούν για τη δουλειά του, δουλειά που θα εξαπλωθεί μέσα από το αναμενόμενο.

Μετά πρόσθεσε: «Σας αφήνω το όνειρό μου.»

Άρχισε να μιλάει με πολύ χαμηλή φωνή και ο Τσαγιές πλησίασε το αυτί του να τον ακούσει.

«Και να θυμάστε, η Ανάντο είναι ο αγγελιοφόρος μου.» Και μετά από μια παύση πρόσθεσε: «Όχι η Ανάντο θα είναι το μέσο μου.» Και γυρνώντας σε μένα: «Μέσο είναι η σωστή λέξη;» Δεν κατάφερα να τον ακούσω και δεν κατάλαβα: «Μήτινγκ;» ρώτησα κι εκείνος συνέχισε: «Όχι, για την Ανάντο, μέσο. Αυτή θα είναι το μέσο μου.»

Ξάπλωσε ήσυχα στο κρεβάτι κι εμείς μείναμε καθισμένοι δίπλα του. Εγώ συνέχισα να κρατάω το σφυγμό του. Σιγά – σιγά εξασθενούσε. Όταν δεν τον ένιωθα πια, του είπα: «Όσσο, νιώθω ότι πλησιάζει.»

Συμφώνησε γλυκά με ένα νεύμα κι έκλεισε τα μάτια για τελευταία φορά.


Από το βιβλίο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΩΚΡΑΤΗΣ – Η υπόθεση Όσσο

των ΜΑΤΖΙΝΤ ΒΑΛΚΑΡΕΝΓΚΙ & ΙΝΤΑ ΠΟΡΤΑ



Ο Όσσο άφησε το σώμα του στις 19 Ιανουαρίου 1990. Μερικές εβδομάδες νωρίτερα τον είχαν ρωτήσει τι θα συνέβαινε στο έργο του όταν εκείνος θα είχε φύγει:

Η εμπιστοσύνη μου στην Ύπαρξη είναι απόλυτη. Αν υπάρχει κάποια αλήθεια σ’ αυτά που λέω θα επιβιώσει. Οι άνθρωποι που εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για το έργο μου θα κρατούν απλώς το δαυλό, αλλά δε θα επιβάλλουν τίποτα σε κανένα.

Θα παραμείνω πηγή έμπνευσης για τους ανθρώπους μου. Κι αυτό θα το αισθανθούν οι περισσότεροι. Θέλω να αναπτύξουν μόνοι τους ιδιότητες, όπως η αγάπη – γύρω από την οποία δεν μπορεί να δημιουργηθεί καμιά εκκλησία - όπως η επίγνωση – που δεν είναι μονοπώλιο κανενός – όπως το γλέντι, όπως η ικανότητα να χαίρεσαι και να διατηρείς δροσερά παιδικά μάτια.

Θέλω οι άνθρωποί μου να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να ακούν μόνο τον εαυτό τους. Και η οδός είναι εντός.




Πριν αφήσει το σώμα του, υπαγόρευσε την επιγραφή για το σαμάντι του, την κρύπτη από μάρμαρο και καθρέπτη, η οποία περιέχει την τέφρα του:

OSHO

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ – ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ

ΜΟΝΟ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΓΗ

ΜΕΤΑΞΥ

11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1931 & 19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1990

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΟΣΣΟ

Η διδασκαλία του Όσσο δεν είναι φιλοσοφική, δεν είναι μια δογματική κατήχηση. Η προσέγγισή του είναι απολύτως βιωματική: η εμπειρία ως ο μόνος τρόπος να γνωρίσεις.

Ο σχολιασμός πνευματικών δασκάλων άλλων εποχών, καθώς και φιλοσόφων και ψυχολόγων, εξαρτάται από το τι ήθελαν να μεταδώσουν.

Τα λόγια του αποκαλύπτουν την αντιφατική φύση της ζωής, συνήθως ισοπεδωμένη από ένα συστηματικό νου. Δεν προτείνει ένα σύστημα αξιών που πρέπει να ληφθεί ως πρότυπο ζωής, ή απόλυτες αξίες που κάνουν έναν άνθρωπο άγιο ή αμαρτωλό. Στη διδασκαλία του η ύπαρξη της ομορφιάς, περιλαμβάνει την ύπαρξη της ασχήμιας.

Το ιερό και το βέβηλο είναι αφηρημένες έννοιες που έχουν εξαλειφθεί: η σεξουαλική πράξη μπορεί να είναι ένα ιερό γεγονός, καθώς και η προσευχή του Πάπα μια κοσμική πράξη.

Ο Όσσο έχει χρησιμοποιήσει χίλια τεχνάσματα και προκλήσεις προς τους μαθητές του και προς τον κόσμο. Όχι τόσο για να ανατρέψει τις καθεστηκυίες αξίες, όσο για να προκαλέσει μια διαδικασία εξέλιξης της συνείδησης: από την επίδειξη των συμβόλων (status symbols) του πλούτου (από τις Rolls, τα ρολόγια μάρκας, αληθινά ή ψεύτικα) μέχρι τα ανέκδοτα που αποσκοπούσαν στην αποδραματοποίηση των εποικοδομητικών παραβολών. Ο Όσσο έχει δείξει μια σταθερή προσοχή στο να σπάσει κάθε δυνατότητα εξιδανίκευσης, και προβολής του θείου από τους μαθητές του:

"Η προσπάθεια μου πάντοτε είναι να σας κάνω ανοιχτούς σε όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν; ούτως ώστε να μπορείτε να κινηθείτε, να μπορείτε να αλλάξετε, να μπορείτε να επιλέξετε τον χρόνο και τον τρόπο που σας ταιριάζει. Έτσι μια μέρα θα γεννηθεί μια διαίσθηση και μια διορατικότητα που θα είναι αποκλειστικά δική σας. Δεν θα έχει τίποτα να κάνει με μένα. ... Μια μέρα, ένα πρωί, θα ανυψωθείτε στο ίδιο σας το είναι, θα γνωρίσετε τις ανάγκες σας, θα αντιληφθείτε την κατεύθυνσή σας. Μόλις ο προσανατολισμός αναγνωριστεί και γίνει κατανοητός δεν θα υπάρχουν πλέον προβλήματα. Αλλά πρέπει να περιμένετε , χρειάζεται χρόνος. Και μέχρι να συμβεί αυτό θα πρέπει να σας ταρακουνήσω, να σας αναποδογυρίσω, να σας σύρω από αυτό σε εκείνο το μέρος. "

Ανέκαθεν, σε κάθε πολιτισμό, η σχέση μεταξύ αναζητητή και Δασκάλου χαρακτηρίζεται από το ταξίδι. Το ταξίδι, σε αναζήτηση του Δασκάλου, μπορούσε να διαρκέσει μήνες ή χρόνια, και περιλάμβανε τη διέλευση, ανάμεσα σε χιλιάδες εμπόδια, επικίνδυνων και άγνωστων εδαφών. Αυτές οι δυσκολίες, τα εμπόδια αυτά, σύμφωνα με την παράδοση των ερευνητών, ήταν ταυτόχρονα και πρόκληση και μέτρο της πραγματικής αποφασιστικότητας και θέλησης να συνεχίσουν την πορεία. Στον σημερινό κόσμο όλο αυτό έχει εξαφανιστεί. Είναι δυνατή η άμεση επαφή μέσα σε λίγες ώρες πτήσης, από οπουδήποτε στον κόσμο. Ιδού λοιπόν, στην κατανόηση πολλών από τους φίλους του Όσσο, οι Rolls Royce και το σκάνδαλο που οι εφημερίδες έκαναν, αντικατέστησαν τη διέλευση των βουνών και των ερήμων : τα βουνά των προβολών τους για τα (status symbol) στάτους σίμπολ , και την ιδεολογία της κατοχής και τις ερήμους των προκαταλήψεών τους για το τι θα πρέπει να είναι η πνευματικότητα. Και πολλοί αντιμέτωποι με αυτές τις δυσκολίες σταμάτησαν μπροστά στις μπαρόκ πύλες του άσραμ, όπως πολλοί ερευνητές κάθε εποχής εγκατέλειψαν μετά από εβδομάδες ή μήνες περιπλάνησης, παραιτούμενοι από το στόχο τους να φτάσουν στον Δάσκαλο.

Στο Δυτικό πολιτισμό είναι δύσκολο να κατανοηθεί ο ρόλος του Δασκάλου.
Στα σχολεία μας δίνεται πολύ μεγαλύτερη έμφαση σε γεγονότα και στους άνδρες της δράσης, όπως ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Ναπολέων και ο Κολοκοτρώνης , από ότι σε δασκάλους της ζωής και της σκέψης όπως ο Πυθαγόρας, ο Λάο Τσου ή ο Βούδας.

Πολλοί Δυτικοί ισχυρίζονται ότι είχαν εκατό δασκάλους και κανένα Δάσκαλο. Αναφέρονται σε καθηγητές φορείς μιας αποσπασματικής γνώσης, στην οποία ο καθένας έχει έναν συγκεκριμένο τομέα εξειδίκευσης. Δάσκαλος στη Δύση είναι κάποιος που έχει κάτι να διδάξει. Δεν είναι έτσι στην Ανατολή, όπου ο Δάσκαλος μπορεί να φαίνεται ανίδεος στα μάτια ενός δυτικού, να μην έχει ανώτερη ακαδημαϊκή παιδεία, αλλά παρόλα αυτά να μεταδίδει σοφία, ενέργεια, ζωή. Αυτή ήταν, για παράδειγμα, η περίπτωση του Kabir, ένας Ινδού μυστικιστή και ποιητή(1.440-1.518) , ενός απλού υφαντουργού. Η μετάδοση της σοφίας του είναι ακόμα ζωντανή. Το γεγονός ότι ο Όσσο υπήρξε ένας εξαιρετικά μορφωμένος άνθρωπος δεν είναι μια προϋπόθεση για το ρόλο του ως Δασκάλου. Ο Όσσο όρισε τη σοφία ως την "επίγνωση της συνειδητότητας και την διάκρισής της από το νου."

Επίσης, στη Δύση η άρνηση του Δασκάλου αντανακλά τη άρνηση του ρόλου του μαθητή.
Ο δυτικός άνθρωπος έχει την ανάγκη να δηλώσει με περηφάνια ότι είναι “κύριος του εαυτού του”, απορρίπτοντας την ιδιότητα του μαθητή. Περιέργως, “Σουάμι”, το προσωνύμιο του κυρίου ονόματος των νεο-σαννυάσι, σημαίνει «κύριος του εαυτού του», αλλά με την έννοια ενός ατόμου που μαθαίνει να «εγκαταλείπεται» σε μια διαδικασία που κορυφώνεται με την συνειδητοποίηση αυτού που πραγματικά είμαστε : ένα μέρος του συνόλου. Στο σύγχρονο δυτικό πολιτισμό δεν προβλέπεται ούτε και η φιγούρα του φωτισμένου, δηλαδή του ατόμου που έχει πραγματώσει πλήρως το Είναι του. Βέβαια τις τελευταίες δεκαετίας με τη συμβολή της ανθρωπιστικής και υπερπροσωπικής ψυχολογίας καθώς και με την ανάδειξη δυτικών Δασκάλων η αντίληψη αυτή αρχίζει να αλλάζει ευρύτερα. Στη Δύση, τον φωτισμένο τον αντιλαμβάνονται ως καλό ,άγιο άνθρωπο, πλήρως αφιερωμένο στους άλλους, πνευματικά αναπτυγμένο. Αλλά ο φωτισμένος υπακούει περισσότερο στους νόμους της φυσικής παρά σε εκείνους της κοινωνικής ηθικής : έχει ξεπεράσει τα εμπόδια της προσωπικότητας, σε μια διεύρυνση και ολική ένωση με την ύπαρξη. Το σώμα και η ατομικότητα του προσώπου εξακολουθούν να υφίστανται ως περιτύλιγμα ή ως βιολογικά στοιχεία, αλλά έχουν οριστικά σπάσει τα δεσμά της ταύτισης. Όντας έξω από τον δυισμό ηθική-ανηθικότητα, ο Όσσο μπορούσε να διαταράξει τόσο τα κοινωνικά συστημάτα, που βασίζονται στο μανιχαϊστικό διαχωρισμό, μεταξύ καλής και κακής συμπεριφοράς, όσο και εκείνων των δικών του μαθητών , που είναι τα προϊόντα της εν λόγω κοινωνίας.

Ο Prasad, ένας μαθητής του ψυχοθεραπευτής, έγραψε: «Αν και κατά καιρούς - επειδή οι άλλοι το αποδέχονται πιο εύκολα - θα ήθελα να το κάνω, δεν μπορώ: Δεν μπορώ να δικαιολογήσω τις ενέργειες του Όσσο. Ενεργεί απαλλαγμένος από οποιαδήποτε ανάγκη για αιτιολόγηση. Ο αμοραλισμός του, η έλλειψη του σεβασμού για κάθε σύμβαση, είναι σκανδαλώδης. Για μένα είναι συναρπαστική και απελευθερωτική. " Αυτός ο τρόπος συμπεριφοράς του Όσσο αποτέλεσε εμπόδιο για πολλούς, οι οποίοι έψαχναν για ένα νέο άγιο που να ταιριάζει στους παραδοσιακούς κανόνες. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι, όπως όλα τα πρωτοποριακά πνεύματα, ήταν πάντα σε αντίθεση με τους φύλακες των κραταιών πεποιθήσεων, των οργανωμένων θρησκειών. Ενάντια σε κάθε μανιχαϊσμό, ενάντια σε οποιοδήποτε απόλυτο διαχωρισμό ανάμεσα στο καλό και στο κακό, ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα. Ο Όσσο συμβολίζει με την εικόνα του "Ζορμπά του Βούδα" τη σύνθεση ανάμεσα στην ύλη και το πνεύμα. Τη σύνθεση των δύο πόλων που η δυτική κουλτούρα βίωσε ως αντίπαλους ή ως ασυμβίβαστους. Για τον Όσσο ,ο Ζορμπάς ο Βούδας παριστάνει το νέο άνθρωπο, τον νέο επαναστάτη, υποκείμενο μιας εξέγερσης που αποσκοπεί στην εξάλειψη της ανθρώπινης “σχιζοφρένειας”, ξεπερνώντας την αντίθεση ανάμεσα στην ύλη και το πνεύμα. Ο Ζορμπάς ο Έλληνας, ο χαρακτήρας ενός διάσημου μυθιστορήματος του Καζαντζάκη, είναι ο άνθρωπος που δεν έχει γνώσεις, αλλά ο οποίος ξέρει να χορεύει, να τραγουδάει, να απολαμβάνει τη ζωή, που δεν έχει αποκηρύξει τη χαρά των αισθήσεων. Ο Βούδας είναι αυτός που παρατηρεί, που γνωρίζει, που έχει καθαρότητα στην κατανόηση και την αντίληψη, αλλά δεν χορεύει, δεν τραγουδά, δεν απολαμβάνει το σώμα του. Αλλά, όπως ο Όσσο είπε : "Ο Ζορμπάς είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας και Βούδας είναι μόνο ένα επίθετο, που σημαίνει εκείνον που έχει αφυπνισθεί."

Ο Όσσο αυτοπροσδιορίζεται ως επιστήμονας της συνείδησης-συνειδητότητας, και υπογραμμίζει πως, αντίθετα, τα περισσότερα άτομα συχνά ταυτίζονται με όλες εκείνες τις ειδικές διδασκαλίες, που προωθούνται ως “ολοκληρωμένες και καθολικές λύσεις”: όπως η μακροβιοτική, η γιόγκα, ο δεισιδαιμονικός αποκρυφισμός , ο υγιεινισμός , η αστρολογία, το ρέϊκι, η χορτοφαγία, κλπ. Αυτό δεν σημαίνει ότι αρνείται την αξία των επιμέρους πρακτικών , αλλά απορρίπτει την ολοκληρωτική σχέση που έχουν με αυτές οι υποστηρικτές τους . Ο Όσσο ύπήρξε ένας ριζοσπαστικός κριτής κάθε ιδεολογίας ή δογματικής πίστης , ενώ έδωσε τη βαθύτερη διάσταση του να είναι κανείς χορτοφάγος ή να εφαρμόζει ορισμένες τεχνικές. Στην κοινότητα του Όσσο (σήμερα ονομάζεται “Θέρετρο Διαλογισμού”), δεν τρώνε κρέας ή ψάρι και δεν επιτρέπεται το κάπνισμα, εκτός από μια ειδική περιοχή, που ονομάζεται ειρωνικά «Ναός του κάπνισματος» ( smoking temple) .Εάν ένα πρόσωπο θέλει να επιλέξει να φάει κρέας πρέπει να το κάνει έξω από την κοινότητα. Αυτό που έχει σημασία είναι το άτομο να έχει επίγνωση των πράξεών του, και να γίνει συνειδητός. Το να υποχρεώσεις έναν άνθρωπο σε μια πειθαρχία ή σε μια πιο υγιεινή συμπεριφορά δεν μεταλλάσει αναγκαστικά και τη συνείδησή του! Υπάρχουν άνθρωποι ψυχολογικά κατεστραμμένοι από την αυστηρή εφαρμογή υγιεινιστικών μεθόδων, καθώς και ολόκληροι πληθυσμοί καταπιεσμένοι από σεξοφοβικές θρησκείες ή διδασκαλίες που απαιτούν έναν ορισμένο τρόπο ζωής. Επίσης, όσον αφορά τις προφανώς ανθυγιεινές συνήθειες, όπως το κάπνισμα, ο Όσσο επιστά την προσοχή περισσότερο στο πώς γίνεται μια χειρονομία, παρά στο τι γίνεται : Δεν καταδίκασε ποτέ κανέναν επειδή κάπνιζε ή επειδή έτρωγε κρέας. Όσον αφορά το κάπνισμα, εξήγησε πώς μπορεί να μεταμορφωθεί σε ευκαιρία διαλογισμού:

"Όταν παίρνετε τα τσιγάρα από την τσέπη του, κάνετε κάθε κίνηση αργά, απολαύστε την κάθε στιγμή, δεν υπάρχει βιασύνη. Να είστε συνειδητοί , προσεκτικοί , παρατηρητικοί.... "

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να αναγνωρισθεί ο αυτοματισμός αυτής της χειρονομίας, ενώ η καταστολή με μια πιεστική πράξη θέλησης μπορεί να είναι αντιπαραγωγική και πιο επιβλαβής από το ίδιο το κάπνισμα, εάν η διαδικασία δεν συνοδεύεται από καμία πραγματική αλλαγή της συνείδησης. Σταδιακά, κάνοντας μερικές φορές ένα βήμα πίσω πριν κάνουμε δύο μπροστά , μπορεί να συμβεί μια μετατροπή της ενέργειας, η ευαισθησία εκλεπτύνεται ώστε εγκαταλείπεται η επιθυμία του καπνίσματος. Τότε το σώμα αποφασίζει και όχι το μυαλό. Ο Όσσο μίλησε πολύ στους μαθητές του: όλες τις μέρες , μία ή δύο φορές την ημέρα,από το 1970 έως το ΄81 και στη συνέχεια από το ΄84 έως το 1990.

Σχολίασε ουσιαστικά τους μεγαλύτερους δάσκαλους και τις παραδόσεις του παρελθόντος: Το Χριστό, τον Βούδα, τον Ηράκλειτο, τον Πυθαγόρας, τον Patanjali, τους Σούφι, τους Hassidim, τον Lao-Tzu και πολλούς άλλους....

Με μια γλώσσα που μπορεί να διεισδύσει το πέπλο της αδιαφορίας για τα «μυστήρια» της ζωής, καταφέρνει να αγγίξει , ειδικά τους ανθρώπους της Δύσης , εκπαιδευμένους στην κουλτούρα της υλικής ευημερίας. Από κάθε ένα από αυτά τα μονοπάτια του παρελθόντος, αναδεικνύει το αρχικό πυρήνα της αυθεντικής πνευματικότητας, θαμμένης κάτω από την ιστορική εξέλιξη των οργανωμένων θρησκειών και πεποιθήσεων, περισσότερο ή λιγότερο θεσμοθετημένες. Η αλήθεια δεν μπορεί να μειωθεί σε ένα σύστημα δογμάτων, και οι λέξεις δεν είναι ασφαλώς το κύριο όχημά της.

Επιθυμώ πραγματικά να μην παίρνετε τα λόγια μου, όπως κοινώς εκλαμβάνονται και κατανοούνται - σαν να είχαν κάποιο νόημα, σαν να σας μετέφεραν πληροφορίες.
Δεν σας διδάσκω τίποτα. Δεν έχω κανένα μήνυμα. Δεν σας προσυλητίζω. ....
Είναι μια χαρά που οι άνθρωποι με βρίσκουν γεμάτο αντιθέσεις, γιατί μόνο ένας πολύ συνηθισμένος μελετητής ανησυχεί να πει κάτι λογικό. Αντίθετα υπάρχει ένας άνθρωπος που σας μιλάει όχι για να μεταβιβάσει γνώσεις, αλλά ποίηση, όχι θεωρίες, αλλά ένα άρωμα, μια παρουσία…Δεν έχω τίποτα να σας πω, αλλά έχω πολλά να μοιραστώ μαζί σας. " (Από το "Om Mani Padme Hum")

Ιωάννης Αυγουστάτος

Υ.Γ. Περισσότερα για το έργο και τη ζωή του Όσσο μπορείτε να διαβάσετε στην ομάδα
"ΦΙΛΟΙ Του ΟΣΣΟ" ΣΤΟ FACEBOOK

(http://www.facebook.comgroup.php?gid=158448889526), όπου έχετε και τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με άλλους φίλους του Όσσο από όλο τον κόσμο.

Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2011

Θρησκευτικοί Κανόνες και Ανθρώπινα Δικαιώματα


Ο κώδικας των μουσουλμάνων λέει ότι μπορούν να παντρεύονται πολλές γυναίκες. Ο προφήτης τους είπε κάτι μια συγκεκριμένη στιγμή. Εκείνη την εποχή ο μόνος τρόπος να ζήσουν οι γυναίκες ήταν μέσω αντρών. Εξ αιτίας των πολέμων οι γυναίκες ήταν πολύ περισσότερες από τους άντρες. Αν, λοιπόν, ο κάθε άντρας παντρευόταν μια γυναίκα οι υπόλοιπες τι θα έκαναν; Πως θα ζούσαν;

Έτσι αποφασίστηκε το μεγάλο γεγονός. Ο άντρας με την ευχή… των θεών δικαιούται να κοιμάται με πολλές γυναίκες. Για να διασφαλιστεί μάλιστα το γεγονός, σε πολλές χώρες φρόντιζαν να αφαιρούν την κλειτορίδα των γυναικών, πράγμα που θα τις έκανε να μη βιώνουν ικανοποίηση μέσα από το σεξ. Με αυτό τον τρόπο κάθονταν ήσυχες μέσα στα σπίτια και τα χαρέμια τους. Αυτοί που μιλάνε για ανθρώπινα δικαιώματα, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι χιλιάδες γυναίκες ακόμα και σήμερα κατακρεουργούνται και ευνουχίζονται, δήθεν για χάρη κάποιου θεϊκού νόμου.




Ο άνδρας λόγω της φύσης του, δεν μπορεί να έχει τους οργασμούς της γυναίκας. Τουλάχιστον αριθμητικά. Περιορίζοντας με αυτό τον βίαιο τρόπο το δικαίωμα στην ευχαρίστηση για τη γυναίκα, διασφαλίζεις ένα κοινωνικό σύστημα. Αν η γυναίκα αφεθεί στη φύση της, μπορεί να διεκδικήσει περισσότερους εραστές και αυτό δεν θα το επιτρέψουν.

Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτό το έγκλημα γίνεται δήθεν για χάρη κάποιου Θεού δικής τους έμπνευσης. Μπορεί η ισορροπία μεταξύ ανδρών και γυναικών να αποκαταστάθηκε αλλά οι κανόνες που θέσπισε ο Μωάμεθ πριν 1500 χρόνια δυστυχώς ισχύουν ακόμη και σήμερα. Τώρα αν οι κανόνες αυτοί δεν αρέσουν σε κάποιες μουσουλμάνες, ένα καλό χέρι ξύλο θα τις συνετίσει. Προσέξτε όμως μπορείτε να δείρετε όσο θέλετε, σύμφωνα με το Κοράνι, τη γυναίκα σας, αρκεί να ακολουθήσετε λίγους απλούς θρησκευτικούς κανόνες. Δεν με πιστεύετε; Δείτε το παρακάτω video και θα καταλάβετε.



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

Μήνυμα του Ιησού - Ιανουάριος 2011


H Αστρική Σπορά του Μέλλοντος


Διάμεσο: Judith Coates (www.oakbridge.org)
Μετάφραση: Αγγελική Νατσούλη



Αγαπημένοι μου βρίσκεστε σε εκπαίδευση. Το γνωρίζετε; Συμφωνήσατε να ενσαρκωθείτε στον κόσμο αυτό αλλά δεν είστε του κόσμου τούτου. Συμφωνήσατε να υπηρετήσετε τη θεότητά σας αναγκαζόμενοι μερικές φορές να παλέψετε με τις προκλήσεις του κόσμου. Και συμφωνήσατε ότι θα κάνετε επίδειξη του Φωτός και της χαράς του Φωτός.


Έχετε έρθει ως «αστρική σπορά» από άλλους πλανήτες, άλλους αστερισμούς. Δεν είναι αυτή η πρώτη σας ενσάρκωση γενικά, και δεν είναι η πρώτη σας ενσάρκωση πάνω στη Μητέρα Γη. Ήρθατε εθελοντικά πριν από πολύ καιρό, για να βιώσετε το γραμμικό χρόνο και να φέρετε την ενθύμηση της θεότητας και της ολότητας και να περπατήσετε ανάμεσα σε αδελφούς και αδελφές – που μπορεί να προέρχονται από διαφορετικούς πολιτισμούς και διαφορετικούς αστερισμούς – να φέρετε τον πολιτισμό σας, τις γνώσεις σας, τις μνήμες σας πάνω σε όποιες προκλήσεις φαίνεται να συμβαίνουν κάθε εποχή. Είδατε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές διαφορετικές κουλτούρες στον κόσμο και είδατε ότι κάποιοι προσεγγίζουν τη ζωή μέσα από γενικευμένες διδασκαλίες, όσα τους δίδαξαν οι πρόγονοί τους και είπαν ότι είναι άξια σεβασμού. Και είδατε κάποιους να διασταυρώνουν τα ξίφη τους προσπαθώντας να διατηρήσουν αυτά που ένιωθαν ότι ήταν σημαντικά στη γενικευμένη σκέψη τους, δηλαδή στον πολιτισμό τους. Και αυτό επειδή προέρχονται από διαφορετικούς αστερισμούς και γνωρίζουν διαφορετικούς τρόπους ύπαρξης.


Είστε αστρική σπορά του Φωτός. Έχετε έρθει από μια πλανητική μάζα που γνώρισε το Φως και γνώρισε τον εαυτό της ως Φως, και επιθυμείτε να το γνωρίσετε ξανά! Αυτός είναι ο σκοπός της αναζήτησής σας. Αυτός είναι ο λόγος που προσεύχεστε. Αυτός είναι ο λόγος που διαβάζετε τα βιβλία που διαβάζετε. Αυτός είναι ο λόγος που πηγαίνετε σε δασκάλους και εργαστήρια. Θυμάστε πώς είναι να ζείτε με αρμονία. Θυμάστε πώς είναι να ζείτε στο Φως και να νιώθετε το Φως. Ακόμα και σε σωματικό επίπεδο να νιώθετε ελαφρύτεροι και από τον αέρα και να γνωρίζετε ότι ο καθένας από εσάς είναι ο δημιουργικός Ένας που δημιουργεί τη δική του εμπειρία. Κι όμως, μερικές φορές συγκρούεστε με τον κόσμο και αναρωτιέστε: «Πώς είναι δυνατόν να νιώσω το Φως αυτή την εποχή, κάτω από τέτοιες συνθήκες;»




Και μετά, παίρνετε μια βαθιά αναπνοή και έρχεστε σε ένα μέρος ειρήνης μέσα σας που ανοίγει την πόρτα της ενθύμησης ότι είστε πολύ περισσότερο από ένα σώμα, πολύ περισσότερο από μια προσωπικότητα, πολύ περισσότερο από όλα τα βιβλία που έχετε διαβάσει ποτέ, πολύ περισσότερο από αυτά που σας έχουν πει οι δάσκαλοί σας.


Οι δάσκαλοί σας είναι υπέροχοι γιατί σας δίνουν τα «κλειδιά». Σας πιέζουν, σας ωθούν, ακόμα και με αντίστροφη ψυχολογία. Οι εμπειρίες που φέρνετε στους εαυτούς σας είναι πάρα πολύ καλοί δάσκαλοι, ακόμα κι αν μερικές φορές μοιάζουν πιο τρομερές κι απ’ τον ίδιο τον θάνατο. Όμως, οι εμπειρίες είναι οι δάσκαλοι που θα σας επιτρέψουν να ανεβείτε, να ανέλθετε σε ένα μέρος όπου θα γνωρίσετε ότι είστε Φως.


Έχετε διαμορφώσει το σώμα σας από την ενέργεια που είστε, το Φως που είστε και το έχετε εξοπλίσει εσωτερικά με μια υπέροχη μέθοδο εξοπλισμού… που εκκρίνει μια χημική ουσία και όταν αντιμετωπίζετε έντονες ή δραματικές καταστάσεις παίρνετε μια μεγάλη δόση από αυτή την ουσία. Λέγεται αδρεναλίνη. Αναζητάτε την αδρεναλίνη γιατί σας επιτρέπει να νιώθετε ζωντανοί. Σας επιτρέπει να νιώθετε πιο δραστήριοι και ενεργοί απ’ ό,τι στην καθημερινή ρουτίνα της ζωής. Για το λόγο αυτό αναζητάτε το δράμα για την καθαρή χαρά που κρύβει, την έκκριση της αδρεναλίνης. Είναι ένας καλός τρόπος να έχετε πρόσβαση σε περισσότερη από την ενέργεια του Χριστού που είστε.

Σαν αστρική σπορά του Φωτός έχετε ενσαρκωθεί στο πέρασμα των αιώνων του γραμμικού χρόνου σε πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς. Έχετε ζήσει στο Μεσαίωνα, όπου τότε, κύριος σκοπός σας ήταν η επιβίωση. Να διατηρήσετε το σώμα σας και να έχετε όσο το δυνατόν πιο εύκολο θάνατο. Παίξατε με τα πάντα που μπορείτε να φανταστείτε. Είναι σαν να έχετε μέσα σας ένα πρόγραμμα κομπιούτερ το οποίο σας επιτρέπει να ζήσετε ό,τι δημιουργήσετε με τη φαντασία σας.


Βρισκόσαστε σε στάδιο εκπαίδευσης για να ξεπεράσετε τα πιστεύω της δυαδικότητας, τα πιστεύω του σκότους. Βρισκόσαστε σε εκπαίδευση για να αντιληφθείτε το Φως σας. Όχι μόνο το Φως που είστε αλλά και την ελαφρότητα του εαυτού σας (Εδώ το κείμενο παίζει με την αγγλική λέξη lightness). Να παίρνετε τον εαυτό σας ανάλαφρα.


Μην ανησυχείτε για το αύριο. Μην ανησυχείτε για όσα μπορεί να λέει ο κόσμος για εσάς. Μην ανησυχείτε για όσα μπορεί να σκέφτονται για εσάς οι συνεργάτες, οι φίλοι και οι γνωστοί σας. Η κρίση τους είναι περαστική, φευγαλέα, αυθαίρετη, διότι όπως είδατε μέσα στους αιώνες και στους διαφορετικούς πολιτισμούς που ζήσατε, εκείνο που κάποτε ήταν υπέροχο και όμορφο και επιθυμητό, άλλαξε. Είναι επομένως πρόσκαιρη η κρίση τους.




Ως αστρική σπορά του Φωτός βρίσκεστε σε ένα υπέροχο γήπεδο παιχνιδιού που ονομάζεται κόσμος. Ένα υπέροχο μέρος για να δοκιμάσετε διάφορες τεχνικές ενθύμησης, διάφορες διδασκαλίες, διάφορα τελετουργικά προκειμένου να ξεχωρίσετε εκείνες που έχουν την ίδια αντήχηση με εσάς και σας κάνουν να νιώθετε τα πιο ανάλαφρα αισθήματα μέσα σας. Αυτό χρειάζεται να γνωρίσετε. Να μάθετε την ελευθερία από τα πεδούκλια (εμπόδια) του κόσμου, τα πεδούκλια του σκότους, τα πεδούκλια που λένε ότι πρέπει να υποφέρετε.


Έχετε κάποιες γενικευμένες διδαχές που λένε ότι όσο πιο πολύ υποφέρετε σ’ αυτή τη ζωή, τόσο πιο πολύ θα είναι η ανταμοιβή σας στη μεταθανάτια ζωή. Λοιπόν, σας λέω ότι δεν δουλεύει έτσι. Δεν χρειάζεται να υποφέρετε. Η μεταθανάτια ζωή θα είναι έτσι όπως εσείς θα την φτιάξετε και το Τώρα θα είναι έτσι όπως εσείς θα το φτιάξετε. Επομένως επιλέξτε ανάλαφρα.
Κάντε επιλογή των σκέψεών σας. Ασκείστε έλεγχο πάνω τους. Ναι, ξέρω ότι οι ειδήσεις, ο Τύπος, λατρεύουν να παίζουν με τις σκέψεις σας, λατρεύουν να σας αναφέρουν όλες τις μηχανορραφίες των αρχηγών και εκείνων που βρίσκονται στην εξουσία. Ο Τύπος λατρεύει να σας φέρνει ειδήσεις καταστροφών και να σας ζητάει να τις κρίνετε. Έχετε όμως επιλογή του τι επιτρέπετε να μπαίνει στο σπίτι σας, στο μυαλό σας.


Έχετε επιλογή αν θα καθίσετε με τα όσα σας λένε, τα όσα μπορεί να συμβούν αύριο, αυτά που πρέπει να ετοιμάσετε γι’ αύριο κ.λπ. Τα γνωρίζετε όλα αυτά που νιώθετε. Δεν χρειάζεται να ζείτε με αυτή την πάλη μέσα στο μυαλό σας. Κανείς δεν σας ελέγχει. Μπορεί να σας προτείνει, αλλά στο τέλος εσείς είστε εκείνοι που κάνετε την επιλογή, γι’ αυτό επιλέγετε ανάλαφρα. Δεν υπάρχει κανείς που θα γυρίσει να σας πει ότι η επιλογή που κάνατε ήταν λανθασμένη. Το διαχωρισμένο εγώ, όμως, αγαπά να παίζει αυτά τα σενάρια μαζί σας. Στην πραγματικότητα, όποια επιλογή και αν κάνετε, σας φέρνει έναν πλούτο εμπειριών. Κάθε επιλογή που κάνετε σας κάνει να αποκτάτε περισσότερες γνώσεις για τα αποτελέσματα. Γίνεστε πιο ειδήμονες. Αν δεν κάνετε μια οποιαδήποτε επιλογή, ποτέ δεν θα μάθετε τι βρισκόταν τελικά προς εκείνη την κατεύθυνση!

Ως αστρική σπορά του Φωτός, θείο πατρογονικό σας δικαίωμα είναι να ζείτε στο Φως, να μην παίρνετε τον εαυτό σας στα σοβαρά και να επιτρέπετε στους άλλους να νιώθουν ανάλαφροι όταν βρίσκονται μαζί σας. Αυτή είναι η αποστολή σας και μπορείτε να την κάνετε, ή όχι. Με άλλα λόγια η επιλογή είναι δική σας. Αλλά θα έχετε διαπιστώσει ότι καθώς περνάτε μια μέρα νιώθοντας χαρά για κάτι, νιώθοντας ότι είστε πραγματικά εντάξει – επειδή είστε – οι άλλοι μπορούν να νιώσουν τη χαρά σας, την ευτυχία σας και τότε θα νιώσουν να ανυψώνονται.




Στην Αγία Γραφή υπάρχει το εδάφιο «Όταν υψωθώ από τη Γη θα τους ελκύσω όλους προς τον εαυτό μου» (Ιωάν. 12:32). Αυτό σημαίνει ότι όταν υψώσω τη συνειδητότητά μου θα έλξω τον καθένα σε αυτό το μέρος της ανώτερης συνειδητότητας, όπου θα μπορέσετε να πάτε με πιο ελαφρύ βήμα. Οι άλλοι γύρω σας θα νιώσουν κι αυτοί ανάλαφροι επειδή δεν θα τους βάλετε τα βάρη που ο κόσμος περιμένει να τους βάλετε.

Αστρική σπορά του Φωτός, αυτό είναι που είστε. Έχετε έλθει από πολλούς διαφορετικούς αστερισμούς, πλανητικά συστήματα, πριν από πάρα πολλά χρόνια, τόσο πολλά και τόσο παλιά που σχεδόν δεν θυμάστε τίποτα πια, και όμως είναι αλήθεια. Σαν μικρά παιδάκια είπατε τότε στους γονείς: «Πού είναι το σπίτι;» και οι γονείς απάντησαν: «Λοιπόν, εδώ είναι το σπίτι. Βρίσκεσαι σπίτι». Και είπατε πάλι: «Όχι, δεν είναι αυτό που εννοώ. Πού είναι το σπίτι; Θέλω να πάω Σπίτι».
Αλήθεια, όπου και αν είστε, είστε σπίτι, επειδή είστε Σπίτι. Το κουβαλάτε μαζί σας. Το ψάχνετε αλλού, μακριά, αλλά βρίσκεται μέσα σας, συνεχώς. Ψάχνετε σε βιβλία και δασκάλους και γκουρού και φίλους «Δίδαξέ με, πες μου ποιος είμαι». Και όλο το χρονικό διάστημα το σπίτι το φέρετε μέσα σας, τον Χριστό που είστε, την δύναμη που είστε.

Επιτρέψτε στον εαυτό σας, ακόμα και απόψε, καθώς θα πηγαίνετε για ύπνο, να πάρετε μια βαθιά αναπνοή και να πείτε στον εαυτό σας «Ε, ξέρεις, είμαι ζωντανός· επομένως πρέπει να υπάρχει κάποια θεότητα μέσα μου. Ίσως αυτό που έχω δει για μένα να είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ίσως η θεότητά μου να είναι μέσα, μέσα στη συνειδητότητά μου, μέσα μου και μπορώ να επιλέγω τις σκέψεις μου. Ωωω! Νομίζω ότι θα κοιμηθώ με αυτή τη σκέψη». Και έτσι θα γίνει. Θα κοιμηθείτε καλά. Σας λέω με βεβαιότητα και εγγυημένα ότι δεν θα έχετε άλλη ενσάρκωση σαν και αυτή εδώ, επειδή δεν θα είστε πια το ίδιο άτομο. Πιθανόν να επιλέξετε μιαν άλλη ενσάρκωση – όχι απαραίτητα στην ιερή Μητέρα Γη – αλλά θα είστε ένα παιδί της αστρικής σποράς του Φωτός πλήρως ολοκληρωμένο σε εκείνη την ενσάρκωση και στις επόμενες που θα ακολουθήσουν.



Για το λόγο αυτό περνάτε από αυτή την φαινομενικά δύσκολη εκπαίδευση σε τούτη τη ζωή, γι’ αυτό να την θεωρείτε καλή. Τα πάντα να τα θεωρείτε καλά. Βρίσκεστε σε στρατόπεδο νεοσυλλέκτων. Το επιλέξατε πριν από πολύ καιρό και τώρα περνάτε την εκπαίδευση για προχωρημένους, αλλά παρά ταύτα το μόνο που πρέπει να μάθετε είναι για τον Εαυτό σας με κεφαλαίο το Ε και να γνωρίσετε με συνειδητή επίγνωση το «ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ όλα εκείνα που πάντα θα είμαι· η αγάπη που είμαι, η δύναμη που είμαι, η δημιουργική έκφραση της θεότητας. Αυτό είναι που είμαι και αυτό είναι που θα γίνω, πάντοτε. Ίσως σε κάθε ενσάρκωση να το εκφράζω διαφορετικά, αλλά αυτό θα γίνεται μόνο για τη χαρά της περιπέτειας». Και αγαπάτε την περιπέτεια. Όλα όσα θα είστε ποτέ, όλα όσα μπορείτε να είστε, όλα όσα θέλετε να είστε, είστε ακριβώς τώρα. Βάλτε το αυτό καλά μέσα στο νου σας και γιορτάστε. Δεν είναι απλό πράγμα! Το διαχωρισμένο εγώ λέει ότι δεν γίνεται… τι ξέρει όμως το διαχωρισμένο εγώ πέρα από το να είναι χωριστά από το Παν το Υπάρχον; Επομένως κάθε φορά που το διαχωρισμένο εγώ έρχεται να σας μιλήσει – και σας ξέρει καλά, ξέρει ποιο μικρό κουμπάκι να σας πατήσει – ευχαριστήστε το και πείτε του «Εντάξει, σε συγχωρώ, διάβασες καλά το ρόλο σου. Τώρα άσε με να ασχοληθώ με κάτι άλλο που γνωρίζω καλύτερα».


Μάθετε τον εαυτό σας. Γιορτάστε. Ζήστε ξέροντας ότι έχετε φέρει την ακτινοβολία σας πάνω στον πλανήτη. Πιστέψτε στο καλύτερο που είστε εσείς και στο καλύτερο που είναι οι άλλοι, και στο καλύτερο όσων συμβαίνουν γύρω σας. Γιατί κάθε κατα-στροφή είναι μια ευκαιρία να κοιτάξετε πέρα από αυτό που φαίνεται και να δείτε το Φως που φέρνει.
Πάντοτε, όπου και αν βρίσκεστε, όπου και αν πάτε, είστε το Φως. Γιατί νομίζετε υπάρχει γύρω από τις εικόνες που μου έχουν ζωγραφίσει οι άνθρωποι ένα φως; Το ίδιο φως υπάρχει και γύρω σας. Όλοι οι «φωτισμένοι» δάσκαλοι έχουν γύρω από το σώμα τους αυτό το φως που λέγεται «άλως», αλλά το ίδιο φως υπάρχει και γύρω από εσάς, επίσης.


Αφήστε το Φως σας να λάμψει. Κοιταχτείτε στον καθρέφτη και κρατήστε το Φως που είστε. Δείτε τον εαυτό σας όπως Εγώ σας βλέπω. Γνωρίστε ότι έχετε σκοπό. Γνωρίστε ότι πάντοτε θα είστε αυτό που είστε, το Φως που ήρθε στη Γη για να εκφράσει και να βιώσει τη θεότητα που βρίσκεται μέσα του, Αγαπημένη Αστροσπορά του Φωτός.

Και έτσι είναι.




Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Μικρός Ήρωας


“Πρώτα τον αδελφό µου”


Η ιστορία ενός 13χρονου ήρωα που θυσιάστηκε για τον 10χρονο αδερφό του


Πρέπει να ήταν ανείπωτος ο φόβος που ένιωθε ο 13 χρονος Jordan Rice καθώς το αυτοκίνητο της μητέρας του πλημμύριζε με νερό. Καθώς τα κύματα της πλημμύρας ήταν έτοιμα να καταπιούν το αυτοκίνητο, έφτασε ο διασώστης και πήγε να τον βγάλει αλλά ο ίδιος παρότι δεν γνώριζε κολύμπι αρνήθηκε και επέμενε να σωθεί πρώτα ο 10χρονος αδελφός του. Ήταν μια ηρωική πράξη που του κόστισε την ίδια του τη ζωή.

Ο νεαρός Τζόρνταν Ράις βρισκόταν µε τη μητέρα και τον μικρότερο αδελφό του στο αυτοκίνητό τους, όταν ξαφνικά η μηχανή χάλασε και το όχημα παρασύρθηκε από τα ορμητικά νερά. Η μητέρα των δύο αγοριών κάλεσε αµέσως βοήθεια, η οποία όµως δεν ήρθε ποτέ και κανείς από τους παρευρισκοµένους δεν ήταν πρόθυµος να βουτήξει στον χείµαρο.

«Στέκονταν άπρακτοι έως ότου ένας κοκαλιάρης τύπος άρπαξε ένα σχοινί, το έδεσε γύρω του και βούτηξε», λέει περιγράφοντας το συµβάν ο σύντροφος της Ράις. «Ο Τζόρνταν δεν ξέρει να κολυµπά και φοβάται το νερό. Όταν όµως ο άνδρας προσπάθησε να τον σώσει, του φώναξε: “Πρώτα τον αδελφό µου”».



Lost ... Donna Rice and John Tyson with new-born Jordan Rice. Source: The Daily Telegraph


Πράγµατι, ο άνδρας τράβηξε πρώτα τον αδελφό του. Όταν όµως επιχείρησε να κάνει το ίδιο µε τον Τζόρνταν και τη µητέρα του, το σκοινί έσπασε, µητέρα και γιος χτύπησαν σε ένα δένδρο και στη συνέχεια χάθηκαν µέσα στον χείµαρο.

Οι ηρωικές στιγµές εκτυλίχθηκαν την Δευτέρα, την µέρα που το Μπρίσµπεϊν, η τρίτη µεγαλύτερη πόλη της Αυστραλίας, µεταµορφωνόταν σε πόλη - φάντασµα από τις πλημμύρες.

Για τον 13χρονο Jordan, που τελικά παρασύρθηκε από τα νερά, έχει δημιουργηθεί στο Facebook σελίδα υποστήριξης με πάνω από 150.000 μέλη.



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...