Κυριακή, 23 Ιανουαρίου 2011

Η Τέχνη της Αναπνοής



Ο πιο εύκολος τρόπος ν' αποκτήσουμε ηρεμία είναι ανασαίνοντας με κανονικό ρυθμό. Δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι ανασαίνουν γρήγορα, θαρρείς και λαχανιάζουν, αποστερώντας τον εγκέφαλο από το οξυγόνο. Οι άνθρωποι νομίζουν ότι ο αέρας είναι σιτηρέσιο και πρέπει να τον κατεβάσουν κάτω και να τον βγάλουν ύστερα. Νομίζουν ότι ο αέρας που παίρνουν είναι ζεστός ή κάτι που ανυπομονούν να το ξεφορτωθούν, για να δεχτούν το νέο φορτίο.
Πρέπει να μάθουμε ν' ανασαίνουμε αργά και βαθιά. Να βεβαιωθούμε ότι βγάλαμε όλο τον μπαγιάτικο αέρα από τα πνευμόνια μας. Αν ανασαίνουμε μόνο με την κορυφή των πνευμόνων μας, ο αέρας που μένει στο βάθος γίνεται όλο και πιο μπαγιάτικος. Όσο πιο καλά προμηθευόμαστε τον αέρα, τόσο πιο δυναμικός είναι ο εγκέφαλός μας, γιατί δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς οξυγόνο και ο εγκέφαλος είναι ο πρώτος που υποφέρει από την έλλειψη οξυγόνου.




Αν ο εγκέφαλος στερείται τη μίνιμουμ ποσότητα του οξυγόνου, αισθανόμαστε κούραση, υπνηλία, γινόμαστε βραδυκίνητοι και μας είναι δύσκολο να σκεφτούμε. Καμιά φορά, πάλι, μας πιάνει φοβερός πονοκέφαλος και μόλις βγούμε στον καθαρό αέρα, μας περνάει πράγμα που αποδεικνύει ότι χρειαζόμαστε πολύ οξυγόνο για να ζήσουμε.
Η κανονική αναπνοή απαλύνει το θυμό. Αν αισθάνεστε άσχημα, αν είστε «στις κακές σας» και θέλετε να βρίσετε κάποιον, προτιμήστε να πάρετε μια βαθιά ανάσα, την πιο βαθιά που μπορείτε και κρατήστε τη λίγα δευτερόλεπτα. Ύστερα αφήστε αργά τον αέρα. Αναπνεύστε έτσι μερικές φορές και θα δείτε ότι καλμάρατε πολύ πιο γρήγορα απ' όσο νομίζατε.




Μην κατεβάζετε τον αέρα όσο πιο γρήγορα μπορείτε και ύστερα τον βγάζετε το ίδιο γρήγορα. Ανασαίνετε αργά, σταθερά και σκεφτείτε - αυτή είναι η αλήθεια - ότι εισπνέετε ζωή και ζωτικότητα. Θα σας δώσουμε ένα παράδειγμα : Πιέστε το στήθος και προσπαθήστε να βγάλετε όσο πιο πολύ αέρα είναι δυνατό, μαζέψτε τους πνεύμονές σας, αν θέλετε, ώσπου να κρεμαστεί η γλώσσα από έλλειψη αέρα. Ύστερα από δέκα δευτερόλεπτα, γεμίστε καλά τα πνευμόνια σας, πετάξτε έξω το στήθος και εισπνεύστε όσο πιο πολύ αέρα μπορείτε. Κρατήστε τον πέντε δευτερόλεπτα και μετά αφήστε τον να βγει, τόσο αργά, ώστε να σας πάρει εφτά δευτερόλεπτα ώσπου να τον ξεφορτωθείτε.
Εκπνεύστε πολύ καλά και πιέστε τα πλευρά σας με τα μπράτσα σας για να βγει όλος ο αέρας. Αρχίστε από την αρχή. Θα ήταν καλή ιδέα αν το κάνατε πέντε έξι φορές, θα διαπιστώνατε ότι σας έφυγε η κακοκεφιά και θ' αρχίσετε να βρίσκετε την εσωτερική σας ηρεμία.


Λόμπσανγκ Ράμπα
«Ο Θεραπευτής»



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

2 σχόλια:

Margo είπε...

Σήμερα Κυριακή, όλοι στο σπίτι, έξω φυσάει δυνατά έχω αγκαλιά τα μικρά και διαβάζω δυνατά να ακούσουν όλοι τις ιστορίες σου. Αυτή με τους μοναχούς και τον σκορπιό, την άλλη με το κύμα, μέχρι και για την τέχνη της αναπνοής τους διάβασα.
Θα το ξανακάνω, με άκουγαν όλοι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ο καθένας για τους δικούς του λόγους:)
Καλό βράδυ Δημήτρη από όλους μας!

delta είπε...

Καλησπέρα Μαρία μου.

Χαιρετίσματα στην όμορφη οικογένειά σου. Καλή εβδομάδα να έχουμε.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...