Μια φορά ένας μαθητευόμενος μοναχός έτρεξε ενθουσιασμένος στον δάσκαλό του:
δάσκαλε, εκεί που έσκαβα στο χωράφι, βρήκα μια αρχαία πινακίδα, γραμμένη με την αρχαία γραφή! νάτη! άραγε τί να λέει; μήπως ξέρεις να διαβάσεις αυτήν τη γραφή;
- βεβαίως ξέρω, απαντά ο δάσκαλος, και κοιτάζοντας την πινακίδα λέει:
«γράφει : ‘γιατί αναζητάς και με πάθος καινούργιες γνώσεις, αφού τις γνώσεις που ήδη κατέχεις δεν τις εφαρμόζεις;’».
12 σχόλια:
Και εδώ πιστεύω ότι δημιουργείται σε όλους η ερώτηση Φίλε Δημήτρη...." Για μένα το γράφει;" Γιατί κακά τα ψέματα όλοι γοητευόμαστε από την καινούργια γνώση και ελάχιστα εφαρμόζουμε την παλιά. θέλει συνεχή επαγρύπνηση και μερικούς Δημήτρηδες να μας χτυπάν το καμπανάκι!
Μπορεί να το γράφτηκε για σένα ...
Μπορεί να γράφτηκε για μένα ...
Για σένα ή για μένα τελικά μπορεί να μην έχει διαφορά.
Το "για σένα" με το "για μένα" μπορεί να είναι το ίδιο.
Τέτοια λες και μας μπερδεύει ο κόσμος!
Αρεσκόμαστε δυστυχώς να γεμίζουμε το μυαλό μας με γνώσεις. Έτσι διαφέρουμε από τους υπόλοιπους. Έτσι νιώθουμε ξεχωριστοί. Και δεν εφαρμόζουμε τίποτα. Ότι γίνεται όμως με αυτοσκοπό να μας ξεχωρίζει από τους άλλους είναι εγωισμός. Μπορεί να είναι μια πιο λεπτοφυής μορφή εγωισμού. Εξαιτίας όμως αυτής της υφής της είναι και δυσκολότερο να παρατηρηθεί και να αντιμετωπιστεί. Ας εφαρμόσουμε λοιπόν τις γνώσεις μας. Και αφού αρχίσαμε με το Ζεν, θα συνεχίσουμε με αυτό.
Γοητευμένος λοιπόν από τη φήμη του Ζεν κάποιος, έκανε ένα ταξίδι 10 ημερών με τα μέσα εκείνης της εποχής για να επισκεφθεί ένα μοναστήρι του Ζεν και να διδαχθεί την περίφημη διδασκαλία του Ζεν.
Ρωτά τον διδάσκαλο του μοναστηριού: άκουσα πως κατέχετε την πλέον βαθιά και μυστηριακή διδασκαλία, που όποιος την καταλάβει αποκτά τον σκοπό της ζωής. Θα ήθελα λοιπόν να μου εξηγήσετε τη διδασκαλία σας, και είμαι πρόθυμος να μείνω στο μοναστήρι όσο χρειάζεται γι' αυτό.
– Ευχαρίστως, απαντά ο διδάσκαλος, η διδασκαλία μας είναι: «ό,τι είναι καλό, να το πράττεις - ό,τι είναι κακό, να μην το πράττεις». Ο άνθρωπος έμεινε κόκαλο. – Αυτή είναι η περίφημη διδασκαλία του Ζεν; αυτή είναι η εκπληκτική διδασκαλία που γοητεύει τον κόσμο; γι’ αυτό έκανα δέκα ημερών ταξίδι; για να ακούσω αυτό το πράγμα; αυτό και ένα παιδί τριών χρονών ξέρει να το πει! –
τριών χρονών παιδί ξέρει να το πει, απαντά ο δάσκαλος, αλλά ούτε ογδοντατριών χρονών γέρος δεν ξέρει να το εφαρμόσει!
Αν κρίνω από εμένα,
επειδή η αναζήτηση κρύβει έκπληξη και γοητεία
ενώ η εφαρμογή κόπο και ενίοτε απογοήτευση.
@ goofyMAGOUFH
Έχει την μαγεία της η αναζήτηση. Γι’ αυτό κι ο Καβάφης στην Ιθάκη εύχεται να είναι μακρύς ο δρόμος. Και θα είναι μακρύς. Ο τρόπος για να τον συντομεύσουμε είναι, να χρησιμοποιούμε τους θησαυρούς που ανακαλύπτουμε κατά την διάρκεια του ταξιδιού και να μη τους κλειδώνουμε στο ντουλάπι.
Η εφαρμογή απαιτεί κόπο. Απαιτεί να αλάξουμε πεποιθήσεις, νοοτροπίες. Απαιτεί να πετάξουμε τον παλιό μας εαυτό και να ξαναγεννηθούμε. Η απογοήτευση προέρχεται από την αδυναμία της εφαρμογής …
Παντα ψαχνουμε για γνωσεις......καλα τουπε...ποσες ομως τις εφαρμοζουμε.?
???
Καλως σε βρηκα και καλο μηνα!!!
Γεια σου και σένα συντοπίτισσα . Καλώς σε βρήκαμε. Σε προσθέσαμε ήδη στους φίλους μας.
σωστη η συμβουλη του ζαν ... οτι μαθαινουμε το εμπεδονουμε και το εφαρμοζουμε καταρχην...
αλλα και ποτε δεν ξερουμε μια καινουργια γνωση σε τι θα μας χρησημευσει :)
την καλημερα μου
@ korinoskilo
Ο μόνος τρόπος για να πεισθούμε ότι αυτά που μαθαίνουμε έχουν κάποια χρησιμότητα είναι να τα εφαρμόσουμε και να δούμε αν μας ταιριάζουν και αν μας βελτιώνουν.
καλημερα delta!
η απογοητευση ερχεται επισης απο την ανυπομονησια μας.
η συνειδητοποιηση της γνωσης ειναι ενα βηματακι,η πρακτικη εξασκηση της ειναι το ζητουμενο και σε αυτη οφειλουμε να εχουμε την επιμονη και την υπομονη του μωρου.
πεφτει,σηκωνεται και ξανα.
μεχρι να τα καταφερει.
να περπατησει.
παλι και ξανα.
καλη σου μερα
Καλή σου μέρα Πεταλούδα
Συμφωνώ απόλυτα μ’ αυτά που μας μοιράστηκες.
Εξάλλου αν κάτσουμε και το σκεφτούμε, στην εξελικτική μας πορεία προς την ένωση με το θείο, είμαστε ακόμη στην νηπιακή ηλικία .
Δημοσίευση σχολίου