Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Ο σημερινός ερεθισμός θα είναι αύριο μια ... οργή


Ανάλογα με σύστημα αξιών μας, τις εμπειρίες και του πως στεκόμαστε απέναντι σε μια κατάσταση, ο θυμός μπορεί να παίρνει διάφορες μορφές, οι οποίες αναδύονται στο νου μας και εκφράζονται στους άλλους μέσα από τη συμπεριφορά μας:
.
ερεθισμός
Όλα ξεκινούν με ένα μικρό ερεθισμό. Κάποιος ζητά την προσοχή μου όταν θέλω να συγκεντρωθώ, ή ο μπροστινός οδηγός δεν κινείται "ακαριαία" όπως θα ήθελα...

εκνευρισμός
Από τον απλό ερεθισμό περνάω στη φάση του εκνευρισμού..."αα... δεν θα ’μαι στην ώρα μου. Πάτα λίγο παραπάνω γκάζι καλέ μου άνθρωπε..."

Στοπ...
...σ' αυτό το σημείο αν διατηρήσω την ενδοσκόπησή μου, θα δράσω εσωτερικά και δεν θα προχωρήσω στην επόμενη φάση που είναι ο...



θυμός
Ή αλλιώς, εκδήλωση μίσους. Είναι η φάση που "κρατάμε κακία" μέσα μας για κάποιον ή για κάτι, απορρίπτουμε τους άλλους ή νιώθουμε προσβεβλημένοι. Υπάρχει ειρωνεία στο βλέμμα μας ή στον τόνο της φωνής μας, ένταση στις λέξεις μας και στις κινήσεις του σώματος...

...αν επαναλαμβάνω το θυμό μου, κάποια στιγμή γίνεται συνήθεια και κομμάτι του χαρακτήρα μου...τόσο πολύ που νομίζω ότι είναι στα "γονίδια μου" και ότι αυτή ήταν η φύση μου, ανέκαθεν...

Αν συνεχίσω είναι σαν να αποφασίζω ότι θα είμαι εκτεθειμένος σε "ηφαιστειακές" δηλαδή απρόσμενες εκρήξεις, δυσανάλογες πολλές φορές με το γεγονός, επειδή ο θυμός δεν θα μου αρκεί ως συναίσθημα...



οργή
...αν είχα διατηρήσει την ενδοσκόπησή μου στον εκνευρισμό (πόσο μάλλον στους ερεθισμούς μου) δεν θα έφτανα ως εδώ ...

Ασκήσεις:
1.
Με βάση το σύστημα αξιών σας, που τοποθετείτε την κόκκινη γραμμή στην εσωτερική σας κατάσταση και τη συμπεριφορά σας; Στον ερεθισμό, εκνευρισμό, θυμό ή στην οργή;
2. ...πόσες φορές ερεθιστήκατε σήμερα;



Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό ...

2 σχόλια:

palalos είπε...

"2. ...πόσες φορές ερεθιστήκατε σήμερα;"
Μακάρι ο κόσμος να είχε την κόκκινη γραμμη του στον ερεθισμό...από σκέψεις, από όνειρα , από επιθυμίες, από έρωτα, από πάθος και όχι από εκπόρνευση, από αδιαφορία από εγωισμό και κακία...

καλό μήνα!

Margo είπε...

Κάθε φορά που ακούω ειδήσεις η κόκκινη γραμμή φτάνει στον εκνευρισμό. Καλά έκανα και δεν έβλεπα τόσο καιρό, ας όψεται η κατάσταση!
Καλημέρα:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...