160 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία έχουν γεννηθεί έξω από κάθε κάστα. Τους αποκαλούν Ανέγγιχτους· δεν επιτρέπεται να τους αγγίξει κανείς γιατί θα μολυνθεί! Οι ίδιοι αποκαλούν τους εαυτούς τους «ντάλιτ», που σημαίνει «σπασμένοι, θρυμματισμένοι ρωποι».
Κάθε μέρα, δύο ντάλιτ δολοφονούνται, τρεις γυναίκες ντάλιτ βιάζονται και δύο σπίτια ντάλιτ τυλίγονται στις φλόγες από μέλη των ανώτερων καστών. Στην επαρχία Μπιχάρ, ολόκληρα χωριά «θρυμματισμένων» αφανίζονται από ακροδεξιούς παραστρατιωτικούς των ανώτερων καστών. Σε άλλες επαρχίες, οι Ανέγγιχτοι δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό, δεν μπορούν να μπουν σε ναούς και δημόσια μέσα μεταφοράς. Ακόμη και στα αστυνομικά τμήματα, συχνά, τους ζητάνε «εισιτήριο»...
To ντοκιμαντέρ, καταγράφει ανατριχιαστικές εικόνες βίας και διακρίσεων, εικόνες καταπάτησης κάθε έννοιας ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και αποκαλύπτει την έκταση αυτού που οι διεθνείς οργανισμοί χαρακτηρίζουν ως «το κρυφό απαρτχάιντ της Ινδίας». Μια συγκλονιστική ιστορία ταξικών και κοινωνικών διακρίσεων, που, με άλλοθι τη θρησκεία, αναπαράγεται αιώνες τώρα.
Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...
2 σχόλια:
Μία @φίλη που ταξίδεψε Ινδία έκανε κάποια αναφορά σε αυτούς τους ανθρώπους μαζί με εικόνες.. τραγικές ζωές, ανεξήγητη η βαρβαρότητα που δέχονται από συν-ανθρώπους τους, αν μπορούμε να τους πούμε έτσι.
Θυμάμαι από τα σχολικά μου χρόνια όταν έμαθα για τις κάστες της Ινδίας δεν δεχόμουν την ύπαρξή τους και ακόμη δεν μπορώ να τη δεχτώ κι ας ισχύει ανεπίσημα σε όλες τις κοινωνίες, πόσο μάλλον αυτή την ακρότητα..
Nαι, έχει πολύ, πολύ,πάρα πολύ πόνο η ιστορία των Dalits.Υπάρχουν και πολλοί που γίνονται μαζικά βουδιστές για να ξεφύγουν από την ινδουϊστική τους "μοίρα". Πάντως όλο και περισότεροι μορφωμένοι Ινδοί ,δεν ασπάζονται το διαχωρισμό των ανθρώπων σε κάστες.Είναι όμως μία εξαιρετικά ισχυρή παράδοση,και θα πάρει πολύ χρόνο για να αλλάξει ο τρόπος που οι άνθρωποι εκεί αντιλαμβάνονται το κοινωνικό γίγνεσθαι.Παρ¨΄ολα αυτά ο δρόμος της συνειδητοποίησης για την αναγκαιότητα της αλλαγής νοοτροπίας και βλέμματος έχει ανοίξει .........
Δημοσίευση σχολίου