Στην είσοδο του κάτω κόσμου, υπήρχε ο Κέρβερος, ένας άγριος σκύλος με τρία κεφάλια και ουρά φιδιού. Δεν ενοχλούσε όσους έμπαιναν, αλλά κατασπάραζε όσους ήθελαν να βγουν. Ο Ευρυσθέας ζήτησε από τον Ηρακλή να του τον φέρει ζωντανό. Πήγε λοιπόν στο ακρωτήριο Ταίναρο, βρήκε την είσοδο του Άδη και τον Κέρβερο. Ο Πλούτωνας, κάτω από την προτροπή της Περσεφόνης, δέχτηκε να πάρει τον Κέρβερο ο Ηρακλής, αν μπορούσε να τον πιάσει. Ο ήρωας μετά από πάλη, τα κατάφερε.
Ο σκύλος με τα τρία κεφάλια, είναι πάλι η έννοια του τρισυπόστατου, το ελάττωμα που βλάπτει σώμα, ψυχή και πνεύμα. Η ουρά φιδιού είναι οι πλάνες κι οι φοβίες που δηλητηριάζουν τη πνευματική ζωή. Ο Ηρακλής ανεβαίνει σε ένα βουνό για να βρει την είσοδο του κάτω κόσμου., δηλαδή να εισχωρήσει στα άδυτα της ψυχής. Ο Κέρβερος με τα τρία κεφάλια, δείχνει επίσης τρία στάδια προετοιμασίας για την είσοδο στο άβατο των μυστηρίων:
α) εξαγνισμός (απελευθέρωση από τα δεσμά του υλικού κόσμου)
β) μύηση μέσω της προσωπικής μας κόλασης, για να αγγίξουμε το συμπαντικό νόημα μέσα από την εμπειρία
γ) υπηρεσία στην ανθρωπότητα.
Και τα τρία είναι απαραίτητα, ειδικά το τελευταίο, καθώς διαπιστώνουμε παράλληλα με τους άθλους, ο Ηρακλής βοηθά κι άλλους ανθρώπους που υποφέρουν. Η ψυχή δεν ξεχνά πως είναι μέρος ενός συνόλου, ένα κομμάτι της συμπαντικής ενέργειας. Ο σκληρός αγώνας και η νίκη επί του Κέρβερου, δηλαδή κάθε υλικής επιθυμίας, απόλαυσης ή φοβίας, έχει στόχο την άνοδο στη κορυφή της γνώσης. Πρέπει ο αναζητητής όμως να αντιμετωπίσει αυτές τις αδυναμίες, πριν εισχωρήσει στο άδυτο του ναού της γνώσης. Αν μπει με θάρρος κι αυτοπεποίθηση, όπως ο Ηρακλής, θα νικήσει τις αδυναμίες του.
Με αυτό τ0 άρθρο τελειώνει και η προσπάθεια αποσυμβολισμού των 12 άθλων του Ηρακλή σχετικά με την εσωτερική μας τελείωση. Τα μηνύματα που εξάγονται από τους 12 άθλους του Ηρακλή είναι:
- Έλεγχος του Νου και των Σκέψεων.
- Έλεγχος και υποταγή της επιθυμίας και της παρορμητικότητας προς ότι είναι θελκτικό.
- Απόκτηση της σοφίας και απελευθέρωση της εσωτερική γνώσης που οδηγεί σε αυτή.
- Χρήση των φυσικών ικανοτήτων του σώματος υπό τον έλεγχο του νου.
- Απαλλαγή από ένα υπερ-εγώ που φοβίζει.
- Αποδοχή της υπάρξεως αντίθετων και ανταγωνιστικών μορφών στο σύμπαν.
- Αντιμετώπιση με τον Νου των τρομερών και φοβερών πραγμάτων , που τρομοκρατούν και που βρίσκονται σε χώρους πέραν των ανθρώπινων δυνάμεων.
- Κάθαρση από την βρωμιά των σκέψεων, και συνειδητοποίηση ότι οι κακές σκέψεις γεννούν όλο και περισσότερες μορφές κακίες αν αφεθούν ανεξέλεγκτες.
- Πάταξη της κακολογίας και λασπολογίας.
- Προσφορά υπηρεσίας σε ανθρώπους που δυστυχούν.
- Σεβασμός και επικοινωνία με τη φύση.
- Καθαρισμό ψυχής όταν χρειάζεται να επικοινωνήσουμε με υπερβατικές δυνάμεις.
Ο σκύλος με τα τρία κεφάλια, είναι πάλι η έννοια του τρισυπόστατου, το ελάττωμα που βλάπτει σώμα, ψυχή και πνεύμα. Η ουρά φιδιού είναι οι πλάνες κι οι φοβίες που δηλητηριάζουν τη πνευματική ζωή. Ο Ηρακλής ανεβαίνει σε ένα βουνό για να βρει την είσοδο του κάτω κόσμου., δηλαδή να εισχωρήσει στα άδυτα της ψυχής. Ο Κέρβερος με τα τρία κεφάλια, δείχνει επίσης τρία στάδια προετοιμασίας για την είσοδο στο άβατο των μυστηρίων:
α) εξαγνισμός (απελευθέρωση από τα δεσμά του υλικού κόσμου)
β) μύηση μέσω της προσωπικής μας κόλασης, για να αγγίξουμε το συμπαντικό νόημα μέσα από την εμπειρία
γ) υπηρεσία στην ανθρωπότητα.
Και τα τρία είναι απαραίτητα, ειδικά το τελευταίο, καθώς διαπιστώνουμε παράλληλα με τους άθλους, ο Ηρακλής βοηθά κι άλλους ανθρώπους που υποφέρουν. Η ψυχή δεν ξεχνά πως είναι μέρος ενός συνόλου, ένα κομμάτι της συμπαντικής ενέργειας. Ο σκληρός αγώνας και η νίκη επί του Κέρβερου, δηλαδή κάθε υλικής επιθυμίας, απόλαυσης ή φοβίας, έχει στόχο την άνοδο στη κορυφή της γνώσης. Πρέπει ο αναζητητής όμως να αντιμετωπίσει αυτές τις αδυναμίες, πριν εισχωρήσει στο άδυτο του ναού της γνώσης. Αν μπει με θάρρος κι αυτοπεποίθηση, όπως ο Ηρακλής, θα νικήσει τις αδυναμίες του.
Με αυτό τ0 άρθρο τελειώνει και η προσπάθεια αποσυμβολισμού των 12 άθλων του Ηρακλή σχετικά με την εσωτερική μας τελείωση. Τα μηνύματα που εξάγονται από τους 12 άθλους του Ηρακλή είναι:
- Έλεγχος του Νου και των Σκέψεων.
- Έλεγχος και υποταγή της επιθυμίας και της παρορμητικότητας προς ότι είναι θελκτικό.
- Απόκτηση της σοφίας και απελευθέρωση της εσωτερική γνώσης που οδηγεί σε αυτή.
- Χρήση των φυσικών ικανοτήτων του σώματος υπό τον έλεγχο του νου.
- Απαλλαγή από ένα υπερ-εγώ που φοβίζει.
- Αποδοχή της υπάρξεως αντίθετων και ανταγωνιστικών μορφών στο σύμπαν.
- Αντιμετώπιση με τον Νου των τρομερών και φοβερών πραγμάτων , που τρομοκρατούν και που βρίσκονται σε χώρους πέραν των ανθρώπινων δυνάμεων.
- Κάθαρση από την βρωμιά των σκέψεων, και συνειδητοποίηση ότι οι κακές σκέψεις γεννούν όλο και περισσότερες μορφές κακίες αν αφεθούν ανεξέλεγκτες.
- Πάταξη της κακολογίας και λασπολογίας.
- Προσφορά υπηρεσίας σε ανθρώπους που δυστυχούν.
- Σεβασμός και επικοινωνία με τη φύση.
- Καθαρισμό ψυχής όταν χρειάζεται να επικοινωνήσουμε με υπερβατικές δυνάμεις.
Αλλά όπως γνωρίζουμε ο Ηρακλκής και στη συνέχεια ειπέπεσε σε αμαρτήματα χειρότερα από αυτά που έκανε για να καθαρθεί με τους Άθλους. Αυτό μας δείχνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός ποτέ, χρειάζεται συνεχή προσπάθεια για να φθάσουμε, αγγίξουμε και διατηρήσουμε ζωντανό μέσα μας το Θείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου