Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Ο ήλιος συνεχίζει να λάμπει !


Γράψαμε πως την αληθινή Αγάπη ο άνθρωπος την έχει σα σπόρο μέσα του. Πως δεν είναι κάτι που πλανιέται γύρω του και απλώς τον περιβάλλει. Πηγή της είναι, το εσωτερικό και βαθύτερο «ΕΙΝΑΙ» του. Η χαρά είναι μόνιμη κατάσταση της ύπαρξης του κι όχι συναίσθημα προερχόμενο από εξωτερικά ερεθίσματα και συνεπώς δεν έχει αντίθετο. Πλημμυρίζει με χαρά κι αγάπη ο άνθρωπος όταν καταφέρει να ησυχάσει από τον συνεχόμενο θόρυβο που παράγει ο νους του και να βυθιστεί στην τρέχουσα στιγμή έχοντας αποδεχτεί όποιες δυσκολίες κρύβει αυτή, σαν να τις έχει ο ίδιος επιλέξει.
.
Όταν ο νους μου ηρεμεί, όταν συνδέομαι με τον αληθινό μου εαυτό, είμαι αγάπη, είμαι χαρά, είμαι γαλήνη. Τότε δεν υπάρχει περίπτωση να φωνάξω “που είσαι χαρά μου;” γιατί είμαι η χαρά. Είμαι πληρότητα. Είμαι σιωπή. Είναι αποκλειστικά δική μου η ευθύνη λοιπόν. Είναι δική μου η ευθύνη για το πόσο συνειδητός ή ασυνείδητος είμαι. Ας δούμε όμως πόσο όμορφα το περιγράφει ο Eckhart Tolle στο βιβλίο του «Η δύναμη του τώρα» :
.


Η αγάπη, η χαρά και η γαλήνη είναι αδιαχώριστες από τη φυσική σου κατάσταση της εσωτερικής σύνδεσης με την Ύπαρξη. Οι “κλεφτές ματιές” στην αγάπη και στη χαρά ή οι σύντομες στιγμές βαθιάς γαλήνης είναι δυνατόν να συμβούν όποτε εμφανίζεται ένα κενό στη ροή της σκέψης. Για τους περισσότερους, τέτοια κενά συμβαίνουν σπάνια και μόνο τυχαία, σε στιγμές που ο νους μένει “άφωνος” από μεγάλη ομορφιά, από ακραία σωματική εξάντληση ή ακόμα και από μεγάλο κίνδυνο. Ξαφνικά, υπάρχει εσωτερική ησυχία. Και μέσα σ’ αυτή την ησυχία υπάρχει μια λεπτή, αλλά έντονη, χαρά, υπάρχει αγάπη, υπάρχει γαλήνη.



Συνήθως αυτές οι στιγμές δεν κρατούν πολύ, αφού ο νους γρήγορα ξαναρχίζει να κάνει “θόρυβο” – αυτό που ονομάζουμε σκέψη. Η αγάπη, η χαρά και η γαλήνη δεν μπορούν να ανθίσουν, μέχρι να ελευθερωθείς από την κυριαρχία του νου. Όμως δε θα τα αποκαλούσα αυτά συναισθήματα. Βρίσκονται πέρα από τα συναισθήματα, σε ένα πολύ βαθύτερο επίπεδο.
.

.
Η αγάπη, η χαρά και η γαλήνη είναι βαθιές καταστάσεις της Ύπαρξης ή μάλλον τρεις όψεις της κατάστασης της εσωτερικής σύνδεσης με την Ύπαρξη. Ως τέτοιες, δεν έχουν αντίθετα. Αυτό συμβαίνει επειδή πηγάζουν από κάτι που είναι πέρα από το νου. Τα συναισθήματα, από την άλλη, όντας μέρος του δυιστικού νου, υπακούουν στο νόμο των αντιθέτων. Αυτό σημαίνει απλά ότι δεν μπορείς να έχεις καλό χωρίς κακό.
.

Έτσι, στην αφώτιστη κατάσταση της ταύτισης με το νου, αυτό που μερικές φορές λαθεμένα ονομάζεται χαρά είναι η συνήθως βραχύβια πλευρά της ηδονής στον συνεχώς εναλλασσόμενο κύκλο πόνος/ηδονή. Η ηδονή προέρχεται πάντα από κάτι έξω από σένα, ενώ η χαρά πηγάζει από μέσα σου. Το ίδιο ακριβώς πράγμα που σήμερα σου δίνει ηδονή, αύριο θα σου δώσει πόνο ή θα σ’ αφήσει και έτσι η απουσία του θα σου δώσει πόνο. Κι αυτό που συχνά αναφέρεται σαν αγάπη μπορεί να προσφέρει ευχαρίστηση και έξαψη για λίγο, αλλά είναι μια εθιστική προσκόλληση, μια εξαιρετικά ενδεής κατάσταση που μπορεί να μετατραπεί στο αντίθετό της με το πάτημα ενός κουμπιού. Πολλές σχέσεις “αγάπης”, μόλις περάσει η αρχική ευφορία, αρχίζουν να ταλαντεύονται ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, την έλξη και την απώθηση.





Η αληθινή αγάπη δε σε κάνει να υποφέρεις. Πως θα μπορούσε; Δε μετατρέπεται ξαφνικά σε μίσος, ούτε και η αληθινή χαρά μετατρέπεται σε πόνο. Όπως είπα και πριν, ακόμα και πριν φωτιστείς, πριν ελευθερωθείς από το νου σου, μπορεί για μια στιγμή να ρίξεις μια “κλεφτή ματιά” στην αληθινή χαρά, στην αληθινή αγάπη ή στη βαθιά εσωτερική γαλήνη, που είναι ήρεμη αλλά γεμάτη ζωντάνια..


Αυτές είναι οι πλευρές της αληθινής σου φύσης, που συνήθως συσκοτίζονται από το νου. Ακόμη και μέσα σε μια “φυσιολογική” εθιστική σχέση, υπάρχουν στιγμές που νιώθεις να υπάρχει κάτι αυθεντικό, άφθαρτο. Όμως αυτές οι στιγμές είναι φευγαλέες· σύντομα καλύπτονται ξανά από την παρέμβαση του νου. Μπορεί τότε να σου φανεί ότι είχες κάτι εξαιρετικά πολύτιμο και το έχασες ή ο νους σου μπορεί να σε πείσει ότι, έτσι κι αλλιώς ήταν μια ψευδαίσθηση.




Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν ψευδαίσθηση και ότι δεν μπορείς να το χάσεις. Είναι μέρος της φυσικής σου κατάστασης, που μπορεί να συσκοτιστεί, αλλά δεν μπορεί ποτέ να καταστραφεί από το νου. Ακόμα κι όταν ο ουρανός είναι βαριά συννεφιασμένος, ο ήλιος δεν έχει εξαφανιστεί. Είναι ακόμα εκεί, πίσω από τη συννεφιά.
.
.

Ο Εραστής είναι πάντα μεθυσμένος από αγάπη·
Είναι ελεύθερος, είναι τρελός,
χορεύει με έκσταση και με χαρά.
.
Παγιδευμένοι από τις ίδιες μας τις σκέψεις
για μικροπράγματα αγωνιούμε.
Μα έτσι και μεθύσουμε απ’ την αγάπη αυτή,
ό,τι είναι να’ ρθει, θε να ρθεί.
.
Ρουμί
.
Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό...

19 σχόλια:

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΚΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ.ΣΙΓΟΥΡΑ Ο ΗΛΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

καλημερα απο Πατρα το κειμενο ειναι εξαιρετικό ευχαριστω γιατι παιρνω παρα πολλα.
αγγελικη

Φώτης είπε...

Δημήτρη,

όπως σου είπα και χτες, που μιλήσαμε, τον τελευταίο καιρό έχω κάπως αποσυντονιστεί και δεν ασχολούμαι όσο θα ήθελα με την πνευματική μου ανάπτυξη και την εσωτερική μου ισορροπία.
Μάλλον άφησα τα σύννεφα να κρύψουν τον ήλιο μου, έτσι;...

Τόσο το κείμενο της ανάρτησης όσο και οι συμβουλές που προφορικά μου έδωσες με βοηθούν να ξαναμπώ στη διαδικασία της προσευχής και του διαλογισμού και να απολαύσω τη χαρά και την ηρεμία, που είναι πάντα εκεί, μέσα μας, όπως ο ήλιος...

Να 'σαι καλά, αδερφέ!
NAMASTE...

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

kalimera delta

delta είπε...

@ JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS

Καλά Χριστούγεννα Σκρουτζάκο
Ο ήλιος πάντα θα λάμπει στη ζωή μας.

Αυτός που είναι ευχαριστημένος
με όσα έχει και μ’ ότι του λείπει,
που δεν βλέπει τίποτα σ΄αυτόν τον κόσμο
σαν εμπόδιο,
που δεν εξαρτάται από κανέναν
κι οι σκέψεις του είναι μόνο καλές,
αυτός σίγουρα είναι ο ίδιος ο Δημιουργός
με ανθρώπινη μορφή.

Ρουμί

Να είσαι πάντα καλά και να μοιράζεσαι την θετική σου ενέργεια μαζί μας.

delta είπε...

@ Αγγελική

Αν κάτι σου αρέσει, αν κάτι σε έλκει σ’ αυτό το blog, είναι γιατί έχεις ακριβώς την ίδια ποιότητα μέσα σου. Η αλήθεια υπάρχει μέσα σου και ψάχνει τρόπους να απελευθερωθεί. Ανακάλυψε το φως της Ύπαρξής σου. Απελευθέρωσέ το. Γίνε ένα ακτινοβόλο αστέρι.

Ήμουν τυφλός
όταν έκανα ό,τι μου έλεγαν οι άλλοι.
Ήμουν χαμένος
κάθε φορά που πήγαινα όταν με φώναζαν.

Κάποτε τους εγκατέλειψα όλους
και τον ίδιο μου τον εαυτό.
Τότε μόνο τους ξαναβρήκα
και τον εαυτό μου μαζί.

Ρουμί

Καλά Χριστούγεννα!!!
(Η Πάτρα είχε την τιμητική της σ’ αυτή την ανάρτηση)

delta είπε...

@ Fotis

Δεν υπάρχουν συμβουλές καπετάνιο μου. Ποιος να συμβουλέψει ποιόν έτσι κι αλλιώς; Όταν οι δύο γίνονται ένας μόνο αγάπη υπάρχει!

Το καθαρό νερό ξέπλυνε την καρδιά μου
Δίχως αγκάθια ανθίζει τώρα η αγάπη μου.
Ακούω πως υπάρχει μια πόρτα
που ανοίγει, από την μια καρδιά στην άλλη.
Αλλά αν δεν υπάρχει τοίχος,
πως μπορεί να υπάρχει πόρτα;

Ρουμί

Χρόνια πολλά και αγαπημένα σε σένα και την βαφτιστήρα μου!!!

delta είπε...

@ Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Μια χαρούμενη καλημέρα (με τρεις πιρουέτες!!!)


Είπα: «Πες μου τι να κάνω»

Είπε: «Νεκρώσου»

Είπα: «Η ψυχή μου είναι πιο καθαρή κι απ’ τον χείμαρρο του βουνού»

Είπε: «Νεκρώσου»

Είπα: «Μα φέγγω σαν το κερί, κι είμαι ελεύθερος σαν πεταλούδα. Και συ…ω, το πρόσωπό σου φωτίζει όλο τον κόσμο…»

Είπε: «Νεκρώσου»

Ρουμί


Όμορφες, χαρούμενες, χορευτικές γιορτές να περάσεις.

marbeyou είπε...

χρονια πολλα παιδια!!!
να ειμαστε γεροι και δυνατοι ν'αντεχουμε στις προκλησεις των καιρων
με δυναμη ψυχης προχωραμε και μεταφερουμε το μυνημα παντου!!

αγαπη χαρα και γαληνη σε ολους!

καλη καλη μερα!!
καλα χριστουγεννα!!

delta είπε...

@ marbeyou

Χρόνια πολλά marbeyou!

Αγάπη, χαρά, γαλήνη και δύναμη ψυχής και σε σένα

Μη μένεις κοντά σε θλιμμένο άνθρωπο.
Στάσου κοντά σ’ αυτούς που έχουν χάρη και μεγάλη καρδιά.
Όταν μπαίνεις σ’ έναν όμορφο κήπο
Μην χάνεις τον καιρό σου με τα’ αγριόχορτα.
Μείνε κοντά στο γιασεμί και στον νάρκισσο.

Ρουμί


Ας ξεριζώσουμε τα αγριόχορτα της ψυχής μας.
Ας γίνουμε εμείς οι ίδιοι το γιασεμί και ο νάρκισσος.

Χαρούμενα Χριστούγεννα!!!

Roadartist είπε...

Χρόνια πολλά και καλά!!
Υγεία, αγάπη, ελπίδα, δημιουργία..

Αρμονία ψυχική..

και ισορροπία!

να είστε καλά

καλές γιορτές!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

καλή χρονιά δέλτα και καλες γιορτες
σε σενα και την οικογενεια σου ευχομαι.
καλη σου νυχτα

Margo είπε...

Αυτή ανάρτηση δίνει την απάντηση σε όλους εμάς που ευχόμαστε αυτές τις μέρες για αγάπη γαλήνη ευτυχία.. και με τον καλύτερο τρόπο!
Ευχαριστώ όπως και τα καλοδιαλεγμένα αποσπάσματα του Ρουμί που δυστυχώς δεν έχω διαβάσει ακόμη.
Χρόνια Πολλά Δημήτρη και σε όλους όσους πλαισιώνουν αυτή την ιδιαίτερη γωνιά.

delta είπε...

@ Roadartist

Χρόνια πολλά Roadartist. Χρόνια γεμάτα συνειδητότητα, γεμάτα αγάπη.

Η αγάπη σου μ’ έχει γεμίσει με μια τρέλα
που κανείς ποτέ δε γνώρισε.
Το βλέμμα σου έχει σαγηνέψει την καρδιά μου
μ’ ένα ποίημα
που κανείς ποτέ δεν έγραψε.

Ρουμί

Να είσαι πάντα καλά.

delta είπε...

@ Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Ευχαριστώ πολύ καλή μου Πεταλούδα για τις ευχές σου. Πιο πολύ όμως σ’ ευχαριστώ για την όμορφη και ουσιαστική συνεργασία στο blog αυτό όλη τη χρονιά που μας πέρασε. Καλή χρονιά σου εύχομαι, λουσμένη στο φως της συνειδητότητας. Όλα θα πάνε ακόμη καλύτερα.

Γέρασα, αλλά όχι απ’ τα χρόνια.
Γέρασα απ’ τα χαμόγελα και τα καμώματα του Αγαπημένου μου.

Σε κάθε ανάσα μου ωριμάζω
αλλά γίνομαι και πιο αθώος.
Σε κάθε μου βήμα γίνομαι η παγίδα
και το ίδιο το θήραμα.

(πότε θα μας δείξεις καμιά χορευτική φιγούρα ;)

delta είπε...

@ Margo

Καλή μου Μάργκο ! Εγώ σ’ευχαριστώ.

Αγάπη, γαλήνη και χαρά σου εύχομαι να βρίσκεις πάντα στο δρόμο σου.
Αλλά κυρίως σου εύχομαι αγάπη, γαλήνη και χαρά να ανακαλύψεις μέσα σου.
Και μη ξεχνάς :
Ο διακόπτης που ενεργοποιεί το φως της συνειδητότητάς σου, απενεργοποιεί συγχρόνως τη λειτουργία του νου σου.

Τα λόγια μου ήταν κούφια,
όλο πρέπει και μη.

Για χρόνια χτυπούσα την πόρτα
κι είδα όταν άνοιξε
πως χτυπούσα από μέσα.

Όμορφα, Φωτεινά Χριστούγεννα

Ανώνυμος είπε...

Σας εύχομαι: "Αγκαλιά με τον Ήλιο"!

Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ είπε...

δεχτείτε κι από μένα ευχές
αν και ως αφηρημένη
παλι
αργησα(ειμαι λιγακι αργοσροφος τύπος η αληθεια ειναι καποιες φορες)
και δεχτειτε αυτο το τραγουδάκι
σαν δωρο
απο εμας (της μεγαλοπρεπείας έτσι?)
Δέλτα κι ολοι οι θαμωνες του θεσπεσιου αυτου φιλοσοφικου καφενειου...)

http://www.youtube.com/watch?v=6SZSWqDL7RA

ευχες και ποίηση
με οοοοοοοοοοοολη μας την αγαπη

Magia da Inês είπε...

♫°° Amiga,

°º♫ Desejo para 2011
° • ♫ "O sonho realizado...
°º ♫°° ♫♫ O amor esperado...
° ·. •*• ♫ A esperança renovada..."

Bj♥s
Brasil °º♫
°º
° ·.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...