Στον επόμενο άθλο ο Ευρυσθέας ζήτησε τη χρυσή ζώνη της Ιππολύτης, βασίλισσας των Αμαζόνων. Οι πολεμοχαρείς Αμαζόνες ζούσαν τον Πόντο. Όταν ο Ηρακλής έφθασε εκεί, συνάντησε την Ιππολύτη και της ζήτησε τη ζώνη, για να μην αναγκαστεί να πολεμήσει τόσο γενναίες και υπερήφανες γυναίκες. Η Ιππολύτη συμφώνησε, αλλά αντέδρασαν οι άλλες Αμαζόνες, κάτω από την προτροπή μίας εξ αυτών, η οποία δεν ήταν παρά η θεά Ήρα μεταμφιεσμένη. Στη μάχη που δόθηκε, σκοτώθηκε η Ιππολύτη και οι Αμαζόνες υποχωρούν. Ο Ηρακλής κερδίζει τη ζώνη, αλλά κι αυτός ο άθλος έφερε θάνατο, όπως o προηγούμενος με τα άλογα του Διομήδη. Στην επιστροφή του, έσωσε την Ησιόνη, μία κοπέλα, από την κοιλιά ενός κήτους, για να συμψηφίσει τη ζωή που χάθηκε.
Στον άθλο αυτό υπάρχει έντονη η εικόνα της πάλης των δύο φύλων, του αρσενικού και του θηλυκού. Μετά τη μάχη κατά του εγωισμού (Λιοντάρι της Νεμέας), ο αναζητητής της γνώσης, έχει λοιπόν να παλέψει για να αποκτήσει τη ζώνη της αγνότητας (κατά πολλούς ερμηνευτές), ή της ενότητας (κατ’ άλλους). Η ζώνη συμβολίζει την αγνότητα, πνευματική και φυσική καθώς και τον σεβασμό μας στον νόμο των αντιθέτων. Ο Ηρακλής παίρνει τη ζώνη, δηλαδή επιτελεί τον άθλο, αλλά μέσα από πόνο, θάνατο, διάλυση. Στην διαδικασία δεν υπήρξε αγνότητα (πνεύματος) ή ενότητα (πνεύματος και ψυχής).
Στο σημείο αυτό της ανάπτυξης, ο άνθρωπος χρειάζεται να έχει υπομονή, ανεκτικότητα, να αναλύει τα δεδομένα και να ερευνά τη λεπτομέρεια του έργου. Να μην ασκεί αρνητική κριτική που φέρνει έριδες και πολεμική διάθεση. Η αγνότητα του πνεύματος πρέπει να διαφυλαχθεί για παραγωγικούς σκοπούς. Ας μην ξεχνάμε πως η Παρθένος (ζώδιο που συμβολίζει την αγνότητα, πνευματική και φυσική) δεν εμφανίζεται χωρίς παιδί. Είτε αυτό αφορά την θεά Δήμητρα (που αντιστοιχεί στο ζώδιο της Παρθένου) και τη κόρη της Περσεφόνη, είτε τη Παρθένο Μαρία και τον Ιησού. Η παραγωγικότητα λοιπόν του αγνού πνεύματος βοηθά στον μετασχηματισμό, τη μεταμόρφωση, τη Θέωση, στο τέλος του κύκλου της μαθητείας.
3 σχόλια:
Η ζώνη είναι η ενέργεια, ζωικότητα-αιθερικότητα με έδρα το ηλιακό πλέγμα.
Η αιθερική ενέργεια - ζωικότητα δίνει ζωή στο υλικό σώμα, αλλά δεν ανήκει στο υλικό σώμα. Μόνον το Εγώ-Πνεύμα μπορεί να κάνει χρήση του ηλιακού πυρός στο ηλιακό του πλέγμα. Ούτε ακόμη ο Ευρυσθέας, η αρχή της παχυλής υλικής υπόστασης, δεν μπορεί να κατέχει τη ζώνη.
«Ο πιστεύων εις εμέ, καθώς είπεν η Γραφή, ποταμοί εκ κοιλίας αυτού ρεύσουσι ύδατος ζώντος.»
(κατά Ιωάννη κεφ ζ’ παρ. 38)
... κουράγιο φίλε ΛΑΜΔΑ, δύο ακόμη μείνανε ...
Πολύ ωραία η προσέγγιση - ανάλυση σου σχετικά με τον συμβολισμό της ζώνης φίλε Δέλτα! Σε ευχαριστώ για την συμπλήρωση του άρθρου!
Δημοσίευση σχολίου