«Κύνες γαρ καταβαϋζουσιν ων αν μη γιγνώσκωσι»
Μια από τις λίγες ρήσεις που διασώθηκαν του Ηράκλειτου, του σκοτεινού αυτού φιλοσόφου, όπως ονομάστηκε, που ήταν όμως ένα από τα φωτεινότερα πνεύματα που πάτησαν ποτέ τον πλανήτη μας.
Τι θέλει να μας πει ο Εφέσιος με την παραπάνω φράση ;
Γενικός κανόνας είναι πως εμείς οι άνθρωποι, δεν μπορούμε να συγχωρήσουμε εύκολα, όποιον διαφέρει από μας προς τα επάνω, αλλά ακόμη και προς τα κάτω. Σ’ αυτούς που διαφέρουν προς τα κάτω, συνήθως, απονέμουμε τον “μεγαλόψυχο” καταφρονητικό οίκτο μας, κούφιες κουβέντες και τα «τοιαύτα» και ξεμπερδεύουμε.
Με εκείνους που διαφέρουν προς τα επάνω, δεν υπάρχει ανάλογη τακτική. Οι αντιδράσεις απέναντί του ποικίλουν, ανάλογα με τον καθένα μας. Πάντως δεν μπορούμε να πούμε πως περνούν από την αποδοχή μας. Ίσα - ίσα το αντίθετο.
Αντιλαμβάνεστε τώρα τι συμβαίνει, όταν πάνω στη γη, εμφανίζεται μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Τότε τα σκυλιά αρχίζουν το γαύγισμα.
“Υμείς εκ του κόσμου τούτου εστέ, εγώ ουκ ειμί εκ του κόσμου τούτου”, είπε ο Χριστός.
“Ει ο κόσμος υμάς μισεί, γιγνώσκετε ότι εμέν πρώτον μεμίσηκεν, ει εκ του κόσμου ήτε, ο κόσμος αν το ίδιον εφίλει ότι δε εκ του κόσμου ουκ εστέ, αλλ’ εγώ εξελεξάμην ημάς εκ του κόσμου, δια τούτο μισεί υμάς ο κόσμος”
(Εάν ο κόσμος εσάς σας μισεί, ας γνωρίζετε ότι εμένα πρώτον μίσησε, εάν ήσασταν από αυτό τον κόσμο, ο κόσμος σαν δικό του θα σας αγαπούσε. Επειδή όμως δεν είστε, αλλά εγώ σας διάλεξα από τον κόσμο, γι’ αυτό σας μισεί ο κόσμος.)
Έτσι ο Ιησούς περιγράφει με σαφήνεια αυτή την κατάσταση, παρότι δεν χρησιμοποιεί σκύλους.
Σε κάποιο άλλο σημείο όμως λέει :
“μη δώτε το άγιον τοις κυσί, μηδέ βάλλητε τους μαργαρίτας ημών έμπροσθεν των χοίρων μήποτε καταπατήσωσιν αυτούς εν τοις ποσίν αυτών και στραφέντες ρήξωσιν ημάς.”
(Να μη δώσετε τα άγια στους σκύλους κι ούτε να βάλετε τα μαργαριτάρια σας μπροστά στα γουρούνια, μη τυχόν και καταπατήσουν τα μαργαριτάρια σας με τα πόδια τους και αφού γυρίσουν σας δαγκώσουν)
Ο Πλάτωνας στο Θεαίτητο, βάζει στο στόμα του Σωκράτη μια ανάλογη φράση για την στάση των Αθηναίων διωκτών του, ο οποίος τελικά δεν γαβγίστηκε απλώς αλλά δαγκώθηκε από τους ανάλογους σκύλους, όπως ο Ιησούς φυσικά.
“Πολλοί γαρ ήδη, ω θαυμάσιε, προς με ούτω διετέθησαν, ώστε ατεχνώς, δάκνειν έτοιμοι είναι”
(Γιατί ήδη πολλοί, ω θαυμάσιε, απέναντι μου έτσι έχουν τοποθετηθεί, ώστε κακότεχνα είναι έτοιμοι να δαγκώσουν)
Καταλαβαίνετε πως ο Σωκράτης βίωνε κι αυτή την κατάσταση.
“μη δώτε το άγιον τοις κυσί, μηδέ βάλλητε τους μαργαρίτας ημών έμπροσθεν των χοίρων μήποτε καταπατήσωσιν αυτούς εν τοις ποσίν αυτών και στραφέντες ρήξωσιν ημάς.”
(Να μη δώσετε τα άγια στους σκύλους κι ούτε να βάλετε τα μαργαριτάρια σας μπροστά στα γουρούνια, μη τυχόν και καταπατήσουν τα μαργαριτάρια σας με τα πόδια τους και αφού γυρίσουν σας δαγκώσουν)
Ο Πλάτωνας στο Θεαίτητο, βάζει στο στόμα του Σωκράτη μια ανάλογη φράση για την στάση των Αθηναίων διωκτών του, ο οποίος τελικά δεν γαβγίστηκε απλώς αλλά δαγκώθηκε από τους ανάλογους σκύλους, όπως ο Ιησούς φυσικά.
“Πολλοί γαρ ήδη, ω θαυμάσιε, προς με ούτω διετέθησαν, ώστε ατεχνώς, δάκνειν έτοιμοι είναι”
(Γιατί ήδη πολλοί, ω θαυμάσιε, απέναντι μου έτσι έχουν τοποθετηθεί, ώστε κακότεχνα είναι έτοιμοι να δαγκώσουν)
Καταλαβαίνετε πως ο Σωκράτης βίωνε κι αυτή την κατάσταση.
Δεν νομίζω πως υπάρχει η παραμικρή διαφορά, μεταξύ των κειμένων του Ιησού, των λόγων του Σωκράτη κι αυτού του Ηρακλείτου. Και οι τρεις σηματοδοτούν εκείνη την ιδιόρρυθμη κατάσταση, την οποία αντιμετωπίζει όποιος εισέρχεται στην ατραπό της αληθινής γνώσης. Είναι μια ξεχωριστή δοκιμασία που δοκιμάζει την αντοχή του κάθε ανθρώπου που αποφασίζει να την ακολουθήσει.
Ο Ηρακλής βρέθηκε μπροστά στο μονοπάτι που διακλαδιζόταν στην οδό της αρετής και της κακίας. Αλλά και κάθε άνθρωπος τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του θα βρεθεί σε ένα ανάλογο για τα προσωπικά του δεδομένα μονοπάτι.
Ο Ηρακλής βρέθηκε μπροστά στο μονοπάτι που διακλαδιζόταν στην οδό της αρετής και της κακίας. Αλλά και κάθε άνθρωπος τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του θα βρεθεί σε ένα ανάλογο για τα προσωπικά του δεδομένα μονοπάτι.
Ο μεγάλος Έλληνας ποιητής ο Κωνσταντίνος Καβάφης, έγραψε :
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο Όχι να πούνε
Φανερώνεται αμέσως όποιος έχει έτοιμο μέσα του το Ναι
και λέγοντάς το, πέρα πηγαίνει, στην τιμή και την πεποίθησή του.
Ο αρνηθείς δεν μετανιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι όχι θα ξανάλεγε.
Κι όμως τον καταβάλει εκείνο τ’ όχι–το σωστό εις όλην την ζωή του
Έτσι λοιπόν, ο Καβάφης μας εισάγει, στην δυσχέρεια, την δυσκολία, που ακολουθεί τη σωστή επιλογή και την ευκολία που ακολουθεί την μη σωστή, αλλά εύκολη επιλογή.
Αν θέλεις λοιπόν να μη σε «καταβαύζουσιν» οι σκύλοι, υπάρχει ένας ασφαλής δρόμος, προσπάθησε με την εύκολη, αλλά μη σωστή επιλογή, να σε γνωρίζουν οι σκύλοι, κι έτσι να μη σε γαβγίζουν. Γίνε ένα μ’ αυτούς.
Αλλά αν αντίθετα, επειδή είπες το όχι, το σωστό, και σε «καταβαύζουσιν», τότε, μη φοβηθείς, μη δηλιάσεις, γιατί αυτό, είναι αείποτε δοσμένο έτσι.
Στους μικρούς – σ’ αυτούς που λένε καθημερινά τ’ όχι-το σωστό, αλλά και στους μεγάλους, τους γίγαντες, που μας έδειξαν τον άλλο δρόμο ...
Συνοδοιπόροι είμαστε με τον ίδιο προορισμό ...
25 σχόλια:
συνυπογραφω αβιαστα...
Ο Ιησούς είπε επίσης: "Ουαί, όταν καλώς ειπώσι υμίν πάντες οι άνθρωποι". Δε μπορείς να υπερασπίζεσαι την αλήθεια, να μιλάς για την αλήθεια, να είσαι η αλήθεια και να είσαι αρεστός σε όλους! Για να κερδίσεις την αποδοχή και να αποφύγεις το "γαύγισμα" των σκύλων, θα χρειαστούν υποχωρήσεις, συμβιβασμοί, μια δόση υποκρισίας και προσποίησης και άλλες παρόμοιες "αρετές"...Αυτοί που τολμούν να πουν το μεγάλο Όχι πάντα θα βαδίζουν μόνοι τους...
ΙΔΟΥ ΣΤΡΑΤΟΣ ΠΟΛΥΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΣ...ΟΥΤΟΙ ΕΙΣΙ ΟΙ ΥΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΘΥΓΑΤΕΡΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...ΟΜΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΦΑΝΗ ΑΠΟ ΑΙΩΝΟΣ!
ΠΡΟΦ.ΙΩΗΛ!
ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ,ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ!
Θέλει μεγαλοσύνη πνεύματος και καρδιάς και προπάντως να τα βρούμε με τον εαυτό μας για να το πω απλά ώστε να μπορέσουμε να δούμε καλοπροαίρετα αυτούς που διακρίνονται, ιδίως όταν διαλέγουν το δρόμο της Αρετής, τον δύσκολο και ανηφορικό με τα κάθε μορφής γαυγίσματα και δακγώματα! Αυτούς πλέον δεν τους πειράζει, εμείς θα μπορέσουμε έστω και για μια στιγμή να μη γίνουμε "σκύλοι"; Αυτό είναι το πρώτο βήμα και θέλει δουλειά επί των παθών μας και του ΕΓΩ μας ώστε στο κάθε σταυροδρόμι να πράττουμε το Σωστό.
Καλη μέρα!
Η αποστασιοποίηση από τον άνεμο των σκέψεων και πράξεων σε συνάρτηση με αβίαστα συμπεράσματα ώστε να κατηγοριοποιούμε πρόσωπα και καταστάσεις είναι επιτακτική.
Ίσως γιατί ενδόμυχα δεν μπορούμε να δεχτούμε καλύτερους από εμάς,οδηγούς με περισσότερη πείρα, περισσότερη αυτογνωσία περισσότερη συνειδητότητα ψυχής.
Όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν Ιησού έναν Ηράκλειτο έναν Καβάφη που και οι τρείς αντικατοπτρίζουν τις αρετές μας, τις ευαισθησίες μας, την ανιδιοτελή μας αγάπη.
Η γνώση που κουβαλάμε μέσα μας είναι η σιωπή μια ομορφιάς ψυχής που δεν πρέπει να σπαταλάμε άσκοπα αλλά επί της ουσίας, όταν χρειάζεται, όταν πρέπει, να γίνεται συνειδητά όπως έκαναν οι διδάσκαλοι και ας γαβγίζουν τα σκυλιά. Εξάλλου και αυτά χρειάζονται ώστε να υπάρχει ισορροπία,αντίλογος,γιατί αυτά είναι που προαναγγέλλουν μια αλλαγή.
Καλημερα σας
(Να μη δώσετε τα άγια στους σκύλους κι ούτε να βάλετε τα μαργαριτάρια σας μπροστά στα γουρούνια, μη τυχόν και καταπατήσουν τα μαργαριτάρια σας με τα πόδια τους και αφού γυρίσουν σας δαγκώσουν)
Εχω ενα προβληματισμο.
Ενας πνευματικος ανθρωπος μπορει να κρινει και να πει ''αυτος ειναι σκυλος,αυτος ειναι γουρουνι ειναι κατωτερος απο εμενα και δεν θα μοιραστω την αληθεια μου μαζι του η θα υποδυθω οτι ειμαι καποιος αλλος ωστε να μην
υποστω συνεπειες;
Τα αγια και τα μαργαριταρια δεν εχουν ιδιοτητες της υλης και ετσι δεν υποκεινται σε καμμια φθορα. Αντιθετως γεμιζουν δυναμη,ερωτα αυτον που τα φερει.
Καθε ανθρωπος που αφυπνιζεται διαλαλει την ενοτητα.
Η ενοτητα ομως δεν αφορα μονο τους καλους αλλα και τους ''κακους''.
Καθε στιγμη που ζουμε ειναι ενα δωρο του Συμπαντος,
καθε ανθρωπος που βρισκεται στο μονοπατι μας ειναι αυτος που χρειαζομαστε και ειμαστε αυτο που χρειαζεται εκεινος για την εξελιξη μας στο μεγαλο γηινο σχολειο.
''Οὐκ ἔστιν ἀνδρὶ ἀγαθῷ κακὸν οὐδὲν οὔτε ζῶντι οὔτε τελευτήσαντι.
Ο καλός άνθρωπος δεν παθαίνει τίποτα κακό, ούτε ζωντανός ούτε και νεκρός.Απολογία Σωκράτους''
Ολα γινονται για καλο,ωστε να μας βοηθησουν στο ''ταξιδι της επιστροφης''.
Μπορουμε να ειμαστε νανοι,γιγαντες η οτι αλλο θελουμε,μα οταν απολυσουμε τα ενδυματα του νου τοτε μονο η εμπιστοσυνη και η αληθεια θα
περπατανε στη γη φορεις της ενοτητας πηγες Φωτος και Αγαπης.
''Ο σωστος ο Ανδρας κανει ενα κυκλο προστασιας γυρω απο την οικογενεια του,
Ο ανωτερος ανθρωπος φτιαχνει εναν μεγαλυτερο κυκλο που περιλαμβανει και τα αδερφια του.
Υπαρχουν ομως και καποιοι Ανδρες που ο κυκλος που φτιξαν αγκαλιαζει ολο τον κοσμο.''Απο την ταινια 10000 π.χ.
Ολα ειναι Τωρα
Ολα ειναι Φως
και το σκοταδι ειναι Φως.
Ευχαριστω :)
@ IANIS
Σ’ ευχαριστώ πολύ Γιάννη για όλα
Η συνδρομή σου τις τελευταίες μέρες κι εδώ, κι αλλού, ήταν καθοριστική και πολύτιμη …
@ fotis
Πως θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σου φίλε μου. Όταν σε διαβάζω είναι σαν να ακούω τον εαυτό μου !
Να είσαι καλά
@ PISTOS788
Υιοί και θυγατέρες Του είμαστε όλοι !
Την καλημέρα μου
@ LAMDA
Θα πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι όλοι μας δεν είμαστε ίδιοι. Ίσοι ναι – ίδιοι όχι. Να κατανοήσουμε την διαφορετικότητά μας και να καλλιεργήσουμε την ανεκτικότητα απέναντι στις διαφορετικές απόψεις των άλλων. Το να ειρωνεύεσαι, το να χλευάζεις, το να γαυγίζεις και να δαγκώνεις και να θέλεις σώνει και καλά να επιβάλεις τη δική σου γνώμη, δεν είναι παρά φασισμός.
καλημέρα να έχεις φίλε μου
@ vlaxos
Εσένα δε θα έπρεπε να σου απαντήσω γιατί ως οδηγός με πείρα, όφειλες περισσότερα πράγματα να μοιραστείς μαζί μας κι όχι να απουσιάσεις τόσον καιρό αδικαιολόγητα.
Δεν μπορώ όμως για δύο λόγους.
Ο πρώτος είναι ότι διαισθητικά επέστρεψες στην κρίσιμη καμπή.
Ο δεύτερος είναι ότι η αγάπη μου για σένα είναι πολύ μεγαλύτερη από τον εγωισμό μου.
Καλωσόρισες και πάλι λοιπόν αγαπημένε μου φίλε.
Κι όχι άλλες αδικαιολόγητες απουσίες :-)
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι και τα «σκυλιά που γαυγίζουν» είναι και απαραίτητα και χρήσιμα. Μπορούν να μας οδηγήσουν πιο γρήγορα στην επίγνωση.
@ firestarter
Καλημέρα φίλε μου
Εύλογη η απορία σου
Την άποψη μου θα καταθέσω εδώ κι όποιος άλλος φίλος θέλει μπορεί να βοηθήσει
Ένας πνευματικός άνθρωπος μπορεί να κρίνει που υπάρχει λόγος να προσπαθήσει να μεταβιβάσει κάτι από την δική του βιωματική εμπειρία και που δεν υπάρχει.
Βλέπει καθαρά που θα πιάσει τόπο η σπορά και που θα πάει στράφι.
Γι’ αυτό το λόγο υπήρχαν τα μικρά και τα μεγάλα μυστήρια στην Αρχαία Ελλάδα. Γι’ αυτό όλες οι θρησκείες είχαν μια εξωτερική διδασκαλία για τους πολλούς και μια εσωτερική για τους λίγους. Γι’ αυτό ο Χριστός επέλεξε τους 12 Αποστόλους για να τους διδάξει, ενώ στο πλήθος μιλούσε με παραβολές.
Ο φωτισμένος δεν χωρίζει τους ανθρώπους σε εκλεκτούς και σε γουρούνια. Πολλές φορές μάλιστα συνειδητά οδηγείται στην σταύρωση διδάσκοντας την ενότητα. Δε θα ασχοληθεί όμως με τον φαρισαίο και τον υποκριτή γιατί γνωρίζει καλά ότι θα χάσει τον χρόνο του.
Να είσαι καλά
@ firestarter
Καλησπερα φιλτατε firestarter!
Ας μου επιτραπει να το θεσω ως εξης: Ποιος είναι αυτος που ρωτα ?
Είναι η ιδια ποιοτητα ενεργειας που θετει τον αρχικο προβληματισμο «εχω ένα προβληματισμο…», με την ποιοτητα της ενεργειας που δηλωνει:
Ολα ειναι Τωρα
Ολα ειναι Φως
και το σκοταδι ειναι Φως.
Είναι η ιδια ποιοτητα? Είναι η ιδια?
«Ο καλός άνθρωπος δεν παθαίνει τίποτα κακό, ούτε ζωντανός ούτε και νεκρός»
Ο.Κ.
Αυτή είναι η αληθεια του Σωκρατη από το συγκεκριμενο επιπεδο συνειδητοτητας που βρισκοταν εκεινη την στιγμη.
Αν όμως αυτή την αληθεια την υιοθετησει καποιος, ενω δεν είναι η δικη του βιωματικη αληθεια, μονο και μονο υποδυομενος και υποκρινομενος έναν Μεγαλο όπως τον Ιησου, τον Σωκρατη, κτλ., ξερετε τι θα του συμβει?.
Ότι θα συνεβαινε σε μια κοινη λαμπα, αν την συνδεατε σε μια ταση 220 volt, χωρις μετασχηματιστη. Απλα θα την καιγατε!!
«Ολα γινονται για καλο, ωστε να μας βοηθησουν στο ''ταξιδι της επιστροφης''». Συμφωνω απολυτα.
Δεν είναι οι συνθήκες - καταστάσεις που είναι αρνητικές, κακες, αλλά η αντίληψη-προοπτική μας για αυτές.
Οι συνθήκες, καταστάσεις, περιστασεις είναι σχετικές, γιατί στην ουσία, δεν υπάρχει καμία πραγματικότητα, αλλά απλά η υποκειμενικη αντίληψη-προοπτική της πραγματικοτητας από μας. Όλα είναι σχετικά.
Κάθε γεγονός στη ζωή μας, άσχετα εάν το αντιλαμβανομαστε ώς θετικό ή ώς αρνητικό, είναι πράγματι θεία χάρη σε δράση. Κάθε γεγονός, επιδιώκει να μας επιστρέψει στην ουσία του ποιοι είμαστε.
Μέσα στο Θεό δεν υπάρχει λάθος. Το λάθος είναι ότι πιστεύουμε ότι υπάρχει λάθος. Το σφάλμα είναι ότι πιστεύουμε ότι υπάρχει σφάλμα. Και αυτό είναι ένα μεγάλο σφάλμα που γεννιέται μέσα από ένα νου που ζει μέσα σε σφάλμα.
Οι μνήμες όμως δεν καθαρίζονται… Οι πεποιθησεις πάντα παραμένουν, υπάρχουν. Αυτό που αλλάζει είναι : από πού αποφασίζουμε να κοιτάμε τις ίδιες μνήμες.
Οι μνήμες είναι περιφέρειες, είναι ερεθίσματα γύρω από το Κέντρο. Και το που είναι αυτό το κέντρο, είναι η δική μας απόφαση. Μπορουμε να δουμε τα πάντα γύρω μας ως τέλεια, υπέροχα, σημαντικά και θεϊκά πλασμένα, αν επιλέξουμε να σταθουμε σ’ αυτό το σημείο μέσα στη συνειδητότητά μας. Μπορουμε να δουμε και ακριβώς το αντίθετο σε όλο του το μεγαλείο, αν σταθουμε στο αντίστοιχο σημείο. Και μπορουμε να σταθουμε σε πάρα πολλά σημεία μέσα στη συνειδητότητά μας που αποτελούν μια χημεία του ενός και του άλλου - λίγο από το ένα, λίγο απ’ το άλλο… Αυτό είναι το πιο προσφιλές ακόμα στην ανθρωπότητα…
«Μαγκια», είναι να μπορεσει να σταθει κανεις σε εκείνο το σημείο της συνειδητότητάς του, που ο ιδιος αποφασίζει ότι του ταιριάζει καλύτερα, τον κάνει κι αισθάνεται πιο πλήρης με το δικό του εαυτό.
Προσωπικα, από το επιπεδο συνειδητοτητας που βρισκομαι αυτή την στιγμη , αν παραμυθιαστω και υποκριθω ότι «και το σκοταδι είναι φως » , λιαν επιεικως εχω βαλει το δακτυλο στην μπριζα…
Οντας ο εαυτος μου και μονο ο εαυτος μου, χωρις να υποδυομαι ρολους Μεγαλων, που δεν είναι δικες μου βιωματικες αληθειες, λεω ότι σκοταδι είναι η απουσια φωτος. Και αντι να το πολεμαω, κοιταω να τραβηξω την οποια κουρτινα, μπας και μπει λιγο φως…
Οσον αφορα τον Λογο του Ιησου Χριστου, είναι φρονιμο να εχουμε υπ’οψιν μας, ότι μιλουσε παντα μεταφορικα, και είναι εξαιρετικα δυσκολο ενας νους πεπερασμενος να αποφυγει μια τεραστια συγχυση, όταν προσπαθει να προσμετρησει το απειρο χρησιμοποιωντας μεζουρα…
Υ.Γ.
Ηταν τοσο ουσιαστικοι και …δελεαστικοι οι συλλογισμοι σου που με απορροφησαν τελειως σε …εκτενεις συλλογισμους, και ενώ ετοιμαζομουν για βολτα στον ηλιο, μολις τωρα συνειδητοποιω ότι ..παει ο ηλιος για σημερα! Να εισαι καλα!
"Θα πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι όλοι μας δεν είμαστε ίδιοι. Ίσοι ναι – ίδιοι όχι. Να κατανοήσουμε την διαφορετικότητά μας και να καλλιεργήσουμε την ανεκτικότητα απέναντι στις διαφορετικές απόψεις των άλλων. Το να ειρωνεύεσαι, το να χλευάζεις, το να γαυγίζεις και να δαγκώνεις και να θέλεις σώνει και καλά να επιβάλεις τη δική σου γνώμη, δεν είναι παρά φασισμός".
Θεωρώ το παραπάνω σχόλιο σου Φίλε Δέλτα συμπληρωματικό στο δικό μου και όχι απάντηση γιατί δεν εννοούσα κάτι διαφορετικό από τα παραπάνω και γνωρίζεις πολύ καλά ότι το προσυπογράφω!
@ LAMDA
Καλέ μου φίλε
Φυσικά συμπληρωματικό ήταν το σχόλιο μου και γνωρίζω καλά τις απόψεις σου. Δεν ξέρω αν ακούστηκε αλλιώς πάνω στη φόρα που πήρα.
@ IANIS
Φίλε Γιάννη
Μπορεί να έχασες την βόλτα στον ήλιο σήμερα αλλά δεν πειράζει.
Πίστεψε με, δεν πειράζει.
Γιατί είδαμε τον ήλιο εμείς.
Γιατί εσύ μας τον έδειξες πάλι.
Γιατί ορισμένα σχόλια σου, όπως αυτό, είναι σαν ένα ηχηρό χαστούκι αφύπνισης που μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα.
Όλα τα παραπάνω βγαίνουν αυθόρμητα μέσα από την ψυχή μου και δεν υπάρχει η παραμικρή διάθεση κολακείας ή «γλειψίματος»
Το έχω ξαναπεί στο παρελθόν, θα το ξαναπώ και τώρα :
Σ’ ευχαριστώ που είσαι εδώ και μας διδάσκεις.
Δημητρη,
εσυ κατανοεις ότι η σχεση δασκαλου – μαθητη είναι αμφιδρομη, ολοι ειμαστε δασκαλοι και μαθητες ταυτοχρονα, σ’ένα συμπαντικο παιγνιδι που οι ρολοι αυτοι εναλλασσονται διαρκως.
Απλα, στην παρουσα συγκυρια με τα «συμβαντα» των προηγουμενων ημερων…, ειχα την διαυγεια του παρατηρητη και της καθαρης ενεργειας που απορρεει απ’αυτην την ποιοτητα παρατηρησης. Και όταν ο παρατηρητης είναι παρων, χωρις συναισθηματισμους και περισπασμους του νου, τοτε η δραση είναι αμεση, ακαριαια και με ουσιαστικα αποτελεσματα… Αλλα πιστεψε με, εχω φαει απιστευτες σφαλιαρες στο παρελθον σε αναλογες καταστασεις, επειδη την Επιγνωση του Παρατηρητη την πηρε ο …υπνος και το συναισθημα (προιον του νου) εκανε …παρτυ! Καλο σου βραδυ και ..μην ανησυχεις για τα …φτερα της πεταλουδας, ειχε αιφνιδια αφυπνιση… «μονο λιγο καιρο.. σαστισμενη και ξανα προς τη δοξα τραβα!».
Καλησπερα σας
Οχι φιλε Γιαννη δεν ειναι η ιδια ποιοτητα.Ειναι ο προβληματισμος ενος νου στην προσπαθεια του να βοηθησει και αλλες ψυχες στην κατανοηση του ''δρομου'' σε ενα φιλοσοφικο καφενειο.Η ποιοτητα που μιλαει για το Φως και το σκοταδι προτιμα να σωπα στην αγκαλια του συμπαντος
''«Μαγκια», είναι να μπορεσει να σταθει κανεις σε εκείνο το σημείο της συνειδητότητάς του, που ο ιδιος αποφασίζει ότι του ταιριάζει καλύτερα, τον κάνει κι αισθάνεται πιο πλήρης με το δικό του εαυτό. ''
Να βολευτει δηλαδη.
Τοτε καποιος υποκειμενικα και εγωιστικα εχει προσεγγισει την Αληθεια χανοντας το βιωμα της Ενοτητας που ειναι καθοριστικο για την αφυπνιση του σε ενα καινουργιο εαυτο.
''Προσωπικα, από το επιπεδο συνειδητοτητας που βρισκομαι αυτή την στιγμη , αν παραμυθιαστω και υποκριθω ότι «και το σκοταδι είναι φως » , λιαν επιεικως εχω βαλει το δακτυλο στην μπριζα…''
Μα γιατι να υποκριθεις και να παραμυθιαστεις;Την βιωματικη μου αληθεια μοιραζομαι μαζι σας,το οριο κατανοησης και εκφρασης του νου μου
και να σου εξηγησω συντομως:Οτι αισθανομαστε οτι βλεπουμε ειναι δονησεις,συχνοτητες τα ανθρωπινα οργανα συλεγουν τις πληροφοριες τις στελνουν στο εγκεφαλο και αυτος οτι χρειαζεται το κραταει και το αναπαραγη.δεν βλεπουμε με τα ματια αλλα με το νου.Υπαρχουν ανθρωποι που βλεπουνε ηχους και ακουνε εικονες για παραδειγμα(συναισθησια).
Το φως που συναντανε ανθρωποι που εγκαταλειπουν τα εγκοσμια δεν ειναι απο τον Ηλιο.
Φως ,σκοταδι προβολες ενος δυαδικου νου.Περα απ΄'αυτη την αντιληψη συνανταμε το Εν.
http://www.veoh.com/collection/SympanS01/watch/v1313193ABWGBcdJ
''Οντας ο εαυτος μου και μονο ο εαυτος μου, χωρις να υποδυομαι ρολους Μεγαλων, που δεν είναι δικες μου βιωματικες αληθειες, λεω ότι σκοταδι είναι η απουσια φωτος. Και αντι να το πολεμαω, κοιταω να τραβηξω την οποια κουρτινα, μπας και μπει λιγο φως… ''
Δεν υπαρχει κουρτινα..
''Οσον αφορα τον Λογο του Ιησου Χριστου, είναι φρονιμο να εχουμε υπ’οψιν μας, ότι μιλουσε παντα μεταφορικα, και είναι εξαιρετικα δυσκολο ενας νους πεπερασμενος να αποφυγει μια τεραστια συγχυση, όταν προσπαθει να προσμετρησει το απειρο χρησιμοποιωντας μεζουρα…''
Δεν εξεταζω τον λογο του αλλα γραπτα που ταξιδεψαν 2000 χρονια και αναρωτιεμαι αν οντως τα ειχε πει ετσι γιατι δεν μου ''κολλανε''
Ξερεις, επειδη η ιστορια οι παραδοσεις επηρεαζονται απο το φαινομενο ''το σπασμενο τηλεφωνακι'' καλο ειναι να εξεταζουμε την τροφη μας και ας εχει πιστοποιηση.
''Η αμφισβήτηση είναι η αρχή της σοφίας.Σωκρατης''
Υ.Γ Ο πνευματικος Ηλιος ποτε δεν δυει,ανακαλυψε τον.
Σ ευχαριστω :)
Δεν ξέρω γιατί, αλλά διαβάζοντας - και ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν πάρα πολλά που θα μπορούσα να πω - το πιο έντονο που ακούω μέσα μου είναι οι στίχοι από το παλιό τραγούδι του Ξυλούρη:
"...Ανέβηκα στην κορυφή της συννεφιάς
σαλτάροντας με τις τριχιές του λιβανιού
πήρα ταγάρι ζητιανιάς...
...πήρα τον δρόμο της σποράς..."
Καλησπερα
Μπορειτε παρακαλω να με ενημερωσετε για ποιον λογο αφαιρεθηκε το τελευταιο σχολιο μου λεγοντας οτι
αυτή η ανάρτηση αφαιρέθηκε από το συγγραφέα;
Γιατι εγω δεν το επραξα
Ευχαριστω
Τι εγινε βρε παιδια εκει στο…καφενειο? Βγηκαν τα καινουρια τσιπουρα?! kαι τζαμπα εχασα την βολτα στον ηλιο? Και γω μολις τωρα την ειδα (την …εξαφανιση) που ετοιμαζομουν ν’αφησω μηνυμα στον φιλο firestarter.
To σχολιο το δικο μου και του firestarter υπαρχουν αποθηκευμενα αλλα δεν μπορω να τα κανω παλι αναρτηση. Δεν ξερω τι συμβαινει...
Δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει Γιάννη. Τώρα διάβασα τα σχόλια σας και αντιλήφθηκα το πρόβλημα. Εγώ δεν τα βλέπω τα σχόλια ούτε αποθηκευμένα. Θα το ψάξω ...
Φίλοι firestarter και IANIS
Δεν ξέρω που οφείλεται η απώλεια των σχολίων σας. Πιθανόν να φταέι το σύστημα. Αν μέχρι αύριο δεν επανέλθουν τα έχω αποθηκευμένα στο mail μου και θα τα αναρτήσω ξανά εγώ.
Γιάννη πρέπει να χάθηκε και ένα σχόλιο σου από την ανάρτηση το κλειδί και δεν ξέρω και ποιων άλλων φίλων πιθανως να έχουν εξαφανιστεί κάποια.
Μέσα στα μυστήρια των καιρών κι αυτό ...
Δημοσίευση σχολίου